Cégadatok megadása
fül
Itt adhatod meg a
személyes adatad, mint például a neved, elérhetőséged, honlapod,
címe.
Ha levelezésre is használod a Tetrisk-ket, akkor az itt megadott e-mail címed lesz az alapértelmezett
válasz e-mail cím a levelek kiküldésénél.
A Tetrisk-be beépítettünk egy boríték és válaszboríték nyomtatási
lehetőséget. Ahhoz, hogy a válaszborítékon szereplő címzett és annak
pontos címe is fel legyen tüntetve a "Levelezési cím válaszboríték
nyomtatásához" pontot is ki kell töltened.
Amennyiben az
üzletkötő nevét választod, úgy a címzés az alábbiak szerint fog kinézni:
Próba János
Budapest
Próba utca 1.
1011
Ha a cég nevet
választod, akkor a címzés így fog kinézni:
Próba Alkusz Kft
Próba János
részére
Budapest
Próba utca 1.
1011
Beállíthatod azt
is, hogy amikor levelet küldesz a programon belülről vagy csoportos
e-mailt, akkor a címzettnél feladóként ki jelenjen meg (a cég neve
szerepeljen feladóként.. checkbox). Itt felhívnánk a
figyelmed arra, hogy amennyiben nem engedélyezi az alkusz céged vagy
biztosító társaságod ahol dolgozol, hogy a kiküldött leveleken az Ő neve legyen
feltüntetve mint küldő, akkor gondold meg, mielőtt ez a mezőt
megjelölöd.
Program működés
fül
Itt állíthatod be
a a program főbb működési paramétereit, melyek a következők:
Tennivaló: A tennivalókra (lásd
külön leírás a tartalomjegyzékben) történő figyelmeztetés
kétféle lehet. Hanggal és képpel történő figyelemfelhívás. Ha bejelölöd a
"ha van aktuális..." jelölőnégyzetet akkor a program a bal alsó sarokban
nem csak számmal, hanem villogással is jelzi ha aktuális tennivalód
van. Elképzelhető, hogy a Tetrisk-et nem használod 1-2 napig és
kimaradhat olyan tennivaló mely fontos lenne, de mivel nem
volt a rendszered elindítva ezért a program nem tudott értesíteni téged. Az
alapértelmezett "12 órával...." mezőt átírva beállíthatod, hogy az
esetlegesen elmaradt tennivalókra milyen visszamenőleges
időintervallumban történjen a figyelmeztetés.
Keresés: a kereső mező törlésének idejét módosíthatod (Amennyiben
keresel valamit, a gép egy idő után üríti a keresőmezőbe beírt szöveget és
ennek idejét állíthatod be a csúszkával).
Egyéb:
induláskor a
főablak maximalizálása:
ha ezt bejelölöd, akkor a Tetrisk teljes képernyő szélességben jelenik
meg az indítás után (alapértelmezett esetben be van jelölve)
induláskor
összefoglaló információk megjelenítése:
Itt állíthatod be, hogy amikor elindul a program akkor mutasson-e egy
összefoglaló ablakot, melyben megjelenítjük a teendőket
és amire figyelned kell. Ez egy elég fontos ablak szerintünk, szóval ha
javasolhatjuk, akkor ez legyen megjelölve alapértelmezettnek.
Például az
évfordulót átlépett szerződések mutatása
azt jelenti, hogy a rendszer elmenti azt a dátumot amikor utoljára
jártál a szerződésben. Ha a szerződés évfordulója elmúlt és te még nem
módosítottad a nyilvántartásodban azt a szerződést (esetleg indexálták
a díját, változott a fizetési módja, esetleg nőtt vagy csökkent a bonusz
fokozata) akkor a rendszer figyelmeztet ezen szerződésekre és kilistázza, hogy módosítani tudd és így napra készen tartsd
az állományod.
Elképzelhető, hogy olyan szerződések is belekerülnek a listába, melyek
abban az évben kötődtek és semmit nem változott a díjuk. Erre a képletre
azért volt szükség, mert az ellenőrzést így is el kell végezned.
A lezárásra váró
szerződések azt jelentik, hogy az adott kötvénynek van vége dátuma és
azt a rendszer már átlépte. Azaz olyan élő, határozott vagy
díjmentesített szerződés van életben a rendszerben amit már törölt
állapotba kellene helyezned.
Ha azonnal nem
szeretné módosítani ezeket a szerződéseket, akkor a szűrések menüpontban
a későbbiekben bármikor előhívhatja.
Jelezze ki a
születésnapos ügyfeleket:
beállíthatod még, hogy a program indításkor kijelezze az éppen azon a
napon születésüket ünneplő ügyfeleket. Ha ilyen van az adatbázisban,
akkor a program a jobb alsó sarokban nyit egy gombot, melyre kattintva
megtekintheted ezeket az ügyfeleket és akár egyből küldhetsz nekik sablon
e-mail-t (Csak az élő szerződéssel rendelkező ügyfelek esetében működik.
Ha több szerződése van egy ügyfélnek akkor is csak 1x jelenik meg).
Beállíthatod, hogy a program ne csak azokat az ügyfeleket jelezze
akiknek éppen az aktuális napon van a születésnapja, hanem azokat is
akiknek esetleg 30 napos intervallumon belül található ez az esemény.
Ilyenkor az alatta lévő mezőt lehet átállítani a napok számára, mely
intervallumba figyelje ezt a rendszer. Ha az érték 1 akkor kijelzi az
aznapi születésnaposokat, ha 2 akkor a másnapi születésnaposokat is és
így tovább!
  |
Szeretnénk felhívni a figyelmed, hogy ha e-mail-ben küldöd jókívánságaid
az
ügyfeleidnek, akkor az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) 4. §
alapján személyes adatot kezelni kizárólag meghatározott célból lehet,
az adatkezelésnek a cél megvalósulásához elengedhetetlen mértéket nem
szabad átlépned. Úgy véljük, hogy egy "születésnapi köszöntő"
mindenképpen kívül esik a biztosítási szerződés megkötése, és kezelése
által kijelölt kereteken, s noha a célját akár jó szándékúnak is
tekinthetjük, ettől még nem jogszerű. Ha a céged rendelkezik
úgynevezett általános marketing-hozzájárulási nyilatkozattal az
ügyfél részéről, akkor jogszerű egy ilyen köszöntő, ilyen esetben
természetesen az adatkezelés sem jogszerűtlen (tehát a fenti, Infotv-be
ütköző magatartás sem valósul meg). Arra azonban ilyen hozzájárulás
esetén is ügyelni kell, hogy az ügyfél megfelelő, és igazolható módon
tájékoztatást kapjon arról, hogy miként vonhatja vissza ezt a
hozzájárulását. |

 |
Ha nem fér ki az
adatrács cellákban a szöveg, akkor jelenítse meg tippként....:
itt azt a funkciót állíthatod be, hogy egy adat a táblázatos formában
sokszor nem fér ki, így olvashatatlan. Ha egy ilyen "levágott" adat fölé
viszed az egérkurzort, akkor úgynevezett tipp-ként kiírja a rendszer 3
másodpercre.
Mi jelenjen meg a kötvények listája alatt: A főképernyőn a
kötvények alatt (a Tennivalóktól közvetlen jobbra) kétféle ablak
tartalmat jeleníthetsz meg. Az egyik a kötvényekhez tartozó
megjegyzések, a másik az események amiket vagy generált a rendszer vagy
Te adtál meg
manuálisan. Ezt választhatod ki ebben a pontban. Érdemes kipróbálnod
mind a két verziót és eldönteni, melyik a legmegfelelőbb számodra.
Jutalékok: A kötvényeknél található egy 'Utolsó jutalék'
elnevezésű oszlop. Ebben a menüpontban azt
állíthatod be, hogy ebben az oszlopban szereplő dátumok közül mikor
teljesüljön az a feltétel amikor kék színre változik az adat és ezzel
jelzi, hogy nincs rendben az adott szerződés jutaléka. Az éppen aktuális
naptól számítjuk visszafelé a napokat. Ha például 60-at írsz be ebbe a
mezőbe, akkor az azt jelenti, hogy az aktuális dátum (mai nap) mínusz 60
napon túl nem érkezett erre a szerződésre jutalék. Hasznos funkció.
Alkuszok esetén javasolt a 90 - 120 nap beállítása, attól függően, hogy
milyen késéssel kapja meg az adott jutalékokat a biztosítóktól.
Színek
fül
Itt
megváltoztathatod a program alapértelmezett színkészletét. Külön színnel
jelöltük például azokat a szerződéseket, melyek törölt státuszban
vannak, külön színnel az élő státuszú szerződéseket és esetlegesen a
határozott idejű szerződéseket (mint például egy C.A.R biztosítás).
Megváltoztathatod a fejlécnek vagy akár a kiemelt sornak a színét, így
saját ízlésvilágának legmegfelelőbb kinézetre alakíthatod rendszerünket.
A biztosítói státusz különböző lehetőségeit is külön-külön színnel
kezelheted így vizuálisan is elkülöníthetővé válik. A biztosítói státusz
színeinek különbségét csak az élő státuszra fogja a rendszer alkalmazni,
azaz ha beállítod, hogy például egy szerződés ügyintézés alatt van és
annak adsz egy külön színt, akkor annak a sornak a színe csak akkor válik
láthatóvá ha a szerződés élő státuszban van.
E-mail
fül
Az ügyfelekkel
való e-mail-es kommunikációhoz fontos, hogy az smtp server adatait
beállítsd (levél küldő szerver). Ehhez az internet előfizetésedhez
tartozó smtp szerver adatait kell
megadnod. A lenti példában egy általános fiókbeállítást láthatsz.
Természetesen
olyan szolgáltatók is léteznek, ahol nem elég csak az SMTP szerver-t, a
port-ot és a felhasználónév/jelszó párost megadni, hanem úgynevezett TLS
titkosítást is kér, ilyenkor kérjük állítsd be ezt a funkciót is.
Az általános
beállítás néhány kivételtől eltekintve:
[Verzió1]
SMTP port: 587
TLS típus:
nincs
TLS metód:
nincs
TLS mód:
nem hozzárendelt
Autentikáció:
nincs
[Verzió2]
SMTP port: 587 vagy 465
TLS típus:
hallgatólagos (implicit) [port 465: implicit; port 587: explicit]
TLS metód:
TLS v1
TLS mód:
nem hozzárendelt
Autentikáció:
alapértelmezett (Default), de ha ez nem jó, érdemes kipróbálni a SASL-t.
Amennyiben GMAIL szolgáltatót használsz,
akkor meg kell győződnöd arról, hogy a Gmail-ben a kevésbé biztonságos
szolgáltató engedélyezve van-e.
https://myaccount.google.com/lesssecureapps
Kattints a fenti linkre és engedélyezd
ezen alkalmazások használatát is a Gmail-ben.
Mappák fül
A Tetrisk az adatbázist amivel dolgozik és a
dokumentumokat is külön mappában tárolja. A tárolás helye másképpen van
Windows XP és Windows 7, 8, 10 esetében. Ha esetleg érdekes lehet a
számodra, hogy hol találhatóak ezek a tároló mappák, akkor ezen a fülön
megjelenítjük az elérési utat. Ha valamelyik felhő szolgáltatást
használod, akkor itt láthatod, hogy annak a felhő szolgáltatónak
pontosan hol vannak azok a mappái, melyben a mentéseket vagy
dokumentumokat tárolja majd a Tetrisk.
A GDPR törvénynek megfelelően
előfordulhat, hogy olyan külső winchesteren kell tárolnod az adataid
(csak mentésekre és dokumentumokra vonatkozik, mert az adatbázist
jelszóval lehet védeni és így megfelel a törvénynek) ahol nem férhetnek
hozzá mások. Például jelszóval védett külső winchester. Ebben az esetben
meg tudod mondani a Tetrisk-nek, hogy ezeket a fájlokat oda helyezze át,
így biztonságban tárolhatod egy ilyen esetben is. Természetesen ilyenkor
nagyon vigyáznod kell, hogy ez a küldő adathordozó nehogy tönkremenjen
vagy elvesszen, mert a Tetrisk nem tárolja sehol máshol ezeket a
fájlokat!
Adatmásolás vágólapra
A vágólap funkció
lényege, hogy a megjelölt adatokat a rendszer felmásolja a vágólapra és
innen egy beillesztés paranccsal (vagy shift+insert vagy ctrl+p) bárhova
másolható. Három oszlopot
hoztunk létre, melynek a neve is megváltoztatható, így könnyebb
megjegyezni majd, melyik adatok szerint szeretnéd a vágólapozást.
Például az
"Adatok1" oszlopot elnevezheti mondjuk magánszemély adatok-nak és
kijelölheti az összes olyan részt ami a magánszemélyhez tartozik (neme,
születési név, születési dátum, stb...)
Ezek után ha
meghívod jobb egér gombbal a megfelelő kötvényen állva ezt a vágólap
funkciót és kiválasztod az elnevezett (példánkban "magánszemély adatok")
lehetőséget, akkor ezek felkerülnek a vágólapra és onnan akár egy
e-mail-be vagy dokumentumba beilleszthető.
Használd ezt a
funkciót akkor ha ügyfelednek el szeretnéd küldeni az összes olyan adatot
amit ellenőriztetni szeretnél vele vagy az alkusz-összekötőnek.
Felhő (felhő
szolgáltatás beállítása)
A felhő
szolgáltatás leírásához egy külön oldalt hoztunk létre, ezt
itt tudod elolvasni.
Biztosítók
karbantartása
Lehetőséged van
arra, hogy a Tetrisk-ben alapértelmezett biztosítókat (azok nevét)
módosítsd vagy esetleg törölj vagy felvigyél új biztosító társaságokat,
hitelintézeteket, pénztárakat.
Amennyiben egy
biztosító nevét módosítod, úgy az adatbázisban lévő összes szerződés
aminél ez a biztosítói név volt, meg fog változni. Törölni csak abban az
esetben tudsz biztosítót ha ahhoz nem tartozik élő rekord, azaz nincs
hozzá szerződés rendelve. Minden előre meghatározott biztosító esetén a
rendszer hozzárendel egy logót amit alkalmaz az adott társaságnál. Ha
átírod a biztosító nevét, a logó amit hozzárendeltünk megmarad. Ha
viszont törlöd a biztosító nevét és aztán egy idő után úgy döntesz, hogy
mégis felveszed újra, akkor a rendszer elveszíti a kapcsolatot a logó és
a biztosító között, így ebben az esetben nem párosul hozzá kép. Ilyenkor
célszerű a logót manuálisan hozzárendelni a felvitt társasághoz.
Módozatok
karbantartása
Lehetőséged van
arra, hogy a Tetrisk-ben alapértelmezett módozatokat (azok nevét)
módosítsd vagy esetleg törölj vagy felvigyél új módozatokat (pl.
Egészségpénztár, Kisállat biztosítás, stb...)
Amennyiben egy
módozat nevét módosítod, úgy az adatbázisban lévő összes szerződés
aminél ez a módozat-név volt meg fog változni. Törölni csak abban az
esetben tudsz módozatot, ha ahhoz nem tartozik élő rekord, azaz nincs
hozzá szerződés rendelve.
Termékek
karbantartása
Lehetőséged van
arra, hogy a Tetrisk-ben alapértelmezett termékeket (azok nevét)
módosítsd vagy esetleg törölj vagy felvigyél új terméket (pl. GEN-Szimba,
AEG-Origo, stb...)
Amennyiben egy
termék nevét módosítod, úgy az adatbázisban lévő összes szerződés aminél
ez a termék-név volt meg fog változni. Törölni csak abban az esetben
tudod a terméket, ha ahhoz nem tartozik élő rekord, azaz nincs hozzá
szerződés rendelve. Könnyítésképpen közel 300 termékkel töltöttük fel a
telepített verziót, melyet szabadon alakíthatsz, törölhetsz, felvihetsz új
terméket.
Közvetítők
karbantartása
Lehetőséged van arra, hogy a Tetrisk-ben
üzletkötőket rögzíts fel és az így felrögzített üzletkötőket a
kötvények felvitelekor hozzárendeld a megfelelő szerződéshez. Használható arra is, ha
esetlegesen 1-2 üzletet valaki máson keresztül ajánlással szereztél és
meg szeretnéd különböztetni, hogy saját vagy közreműködővel kötött
szerződésről van-e szó.
Gépjárművek karbantartása
Lehetőséged van arra, hogy a Tetrisk-ben
gépjármű adatokat rögzíts fel. Ez a menüpont arra szolgál, hogy a
gépjármű adatait itt is szerkeszteni tudd. Természetesen a kötvény
adatlapról is meghívhatod ezt az ablakot, ugyan úgy az ott elvégzett
módosítások itt is érvényesek lesznek. A gépjármű rendszáma az új
alapelvek alapján meghaladhatja a 6 karaktert.
Jelszó beállítása
A jelszó
beállítása vagy megváltoztatása azért fontos, hogy illetéktelenek ne férjenek hozzá a
nyilvántartásodhoz. Ez egyébként GDPR előírás is. Ha már volt megadott jelszavad, akkor az első körben
azt kell beírnod a megváltoztatásához. Ezután meg kell
adnod az új jelszót (kétszer is egymás után) amit
szeretnél a jövőben használni.
Ha következőnek belépsz a rendszerbe, már
ezeket a megváltoztatott jelszavakat kell használnod. Amennyiben
elfelejted a jelszót, úgy sajnos nincs mód annak emlékeztetőjére, ezért
erre nagyon figyelj oda! Ha elfelejtetted a jelszavad, akkor azt csak
mi tudjuk visszaállítani neked egy alapértelmezettre, de ehhez meg kell keress
minket az
info@tetrisk.hu email címen.
Adatok feltöltése excel fájl-ból
Ha ügyfeleid, kötvényeit eddig is
nyilvántartottad és ez a nyilvántartása elérhető Excel fájlban vagy
kinyerhető Excel formátumban is, esetleg biztosítód vagy alkusz céged a
rendelkezésedre tudja bocsátani ebben a formátumban, akkor lehetőséged van
rá, hogy ebből az Excel táblázatból létrehozd a nyitó adatbázisod.
Ezzel megkímélheted magad attól, hogy meglevő ügyfeleid, kötvényeid
kézzel kelljen berögzítened a programba.
A menüpontra kattintva megjelenik egy ablak, melyben az Excel fájl
kiválasztása gombra kattintva kiválaszthatod a fájl-t, amelyben lévő
adatokkal feltöltheted a rendszert.
Beolvasás előtt ezt mindenképp célszerű
leellenőrizni és a szükséges módosításokat elvégezni. Az alábbi linkről
letölthető egy minta Excel tábla, ami alapján ellenőrizni tudod a
szükséges elnevezéseket. A táblázatban kék színnel vannak
jelölve azok az adatoszlopok, amiknél ezt az ellenőrzést el kell
végezned az alatta felsorolt elnevezések alapján. A első (1-es) sort a
rendszer nem olvassa be, az fejlécként funkcionál!
  |
Minta excel fájl letöltéséhez kattintson
ide: [link]
Amennyiben az Ön állománya amit a
biztosítótól vagy alkusz cégétől kapott nem felel meg a mi általunk
kívánt követelményeknek vagy esetleg cella-elrendezésnek, akkor az
alábbi linken talál erre segítséget:
Más formátumban lévő cellák átalakítása
példákkal
|

 |
Figyelj rá, hogy a beolvasandó állománylistád egyes oszlopaiban
lévő cellatulajdonságok megegyezzenek a minta excel fájlban
találhatókkal.
A kiválasztás után az adatokat össze kell rendelned a megjelenő táblázatban.
Ha olyan XLS fájlod van ami nem ennek megfelelő vagy
egyszerűen nem szeretnéd átalakítani az oszlopainkat, akkor ezen a
képernyőn kiválaszthatod, hogy mely oszlopokban mely adatok vannak
eltárolva és e szerint töltheted fel a rendszer adatbázisát.
Ha a beolvasandó adatokat összerendelted az Excel táblázat megfelelő
oszlopaival, akkor az 'Adatbetöltés indítása' gombra kattintva leellenőrzi
a program, hogy az XLS fájlban lévő adatok megfelelőek-e. Hibaként lesz
jelezve például, ha a Groupama Biztosító a
nyilvántartásodban GR-ként szerepel, mivel a rendszer
Groupama-ként ismeri csak fel. Ha felviszed a GR
kifejezést a biztosítók közé, akkor be fogjuk azonosítani és nem fut
hibára. (Természetesen ilyenkor célszerű a biztosítók karbantartása
menüpontban a megfelelő biztosítói logó-t is hozzárendelni, amennyiben
fel van töltve logó az adott biztosító esetében). Ugyanígy hibaként lesz jelezve,
ha egy születési dátum el van írva, vagy nem dátum szerepel benne. Ha
egy sorban egy oszlop nincs kitöltve az nem hiba, kivétel az ügyfél neve
esetén.
A Tetrisk lehetőséget ad arra, hogy a meglévő adatbázisod ha beolvastad
már és esetleg frissíteni szeretnéd akkor akár több XLS fájl-ból is
feltöltheted. Mielőtt a beolvasást megtennéd a program megkérdezi,
hogy teljesen új adatbázist szeretnél betölteni és így törölni szeretnéd a
jelenlegit vagy esetleg frissíteni szeretnéd az újabb adatokkal ami azt
jelenti, hogy feltölti a meglévő szerződések mellé az új ügyfeleket és
azok kötvényeit. Arra mindenképpen figyelj, hogy ha olyan adatot
szeretnél feltölteni ami már létezik a Tetrisk-ben, akkor az duplikálódni
fog! Például beolvastatsz egy állományt amiben benne van egy AAA000 forgalmi
rendszámú KGFB Próba János ügyfélnél a Generali biztosítóba 2020.01.01
kezdettel. Ha egy másik állományt is be szeretnél olvastatni és az is
tartalmazza ezt a kötvényt, akkor a beolvasás után 2db Próba János lesz
és 2db ugyan olyan szerződés amit csak manuálisan tudsz törölni, tehát
javasoljuk figyelj erre mindenképpen!
Mielőtt bármilyen változtatást
eszközölnél, kérjük mindenképpen mentsd el jelenlegi adatbázisod a
Fájl/Adatbázis mentése opcióval, így ha valami nem úgy sülne el ahogyan
azt szeretnéd, vissza tudd tölteni előző állapotban lévő állományod.
Amikor az ellenőrzés megtörtént két
lehetőséged lesz:
1. minden rendben történt és elkezdheted a munkát, saját elképzelésed
alapján formálhatod a nyilvántartásod.
2. hibával tért vissza az ellenőrzés.
Ha az ellenőrzés hibát jelez, akkor dönthetsz úgy, hogy kijavítod a
hibákat, majd megismételed az Excel fájl beolvasását, de dönthetsz úgy is,
hogy a hibákat figyelmen kívül hagyva olvastatod be az állományt.
Ilyenkor ha a hibás adat biztosító vagy módozat volt, akkor az
adatbázisban Ismeretlen-ként fog megjelenni, de a Te általad eredetileg
megadott név bekerül a szerződés megjegyzés rovatába, így ez alapján
majd módosítani tudod az adott kötvényt. Egyéb hibás adatok (például
születési dátum) helye pedig üresen marad.
Például:
Az általad készített XLS fájlban a biztosító neve: GR
A mi programunk szerint ennek Groupama néven kellene
szerepelnie.
Ha beolvassuk hibásan a fájlt, akkor minden GR helyett a program
'Ismeretlen' szót fog beírni (amennyiben nem vetted fel a GR szót a
biztosítók karbantartása menüpontban), de a megjegyzés rovatban szerepelni fog,
hogy eredetileg GR volt.
Fontos, hogy törekedj arra, hogy hiba ne forduljon elő a
beolvasásnál. Miután a feltöltés megtörtént, az ügyfélnyilvántartás
megjelenik a program főképernyőjén.
Szűrésnek megfelelő
összes adat exportálása Excelbe
A programban lévő adatokat mentheted ki CSV (Excel alapú) táblázatos formába. Amennyiben egy szűrt listát
készítesz, akkor csak a szűrt eredményeket, amennyiben nem, úgy a teljes
képernyőn lévő állományt exportálhatod ki.
A CSV fájl nem tartalmaz:
-formázott szöveget (színeket, megjelöléseket)
-jutalék, dokumentum, esemény, tennivaló hozzárendelt adatokat.
Csak azokat a sorokat tartalmazza, ami a
LISTÁZÁS menüpontban feltüntetett opciók lehetnek, de azok közül mindet!
Adatbázis mentése
A program minden
kilépéskor elmenti az aktuális állapotokat a /mentes könyvtárba. Ha
valamit elrontottál, akkor van rá lehetőséged, hogy visszaállítsd az adatbázist
egy előző állapotra.
Ennek a menüpontnak a használatával lehetőséged van arra is, hogy máshová
készíts biztonsági mentést az adatbázisról.
Adataid védelmének
érdekében készíts rendszeresen mentést külső adathordozóra, erre a
program a kilépéskor is figyelmeztet és ezt fel fogja ajánlani. Ha be
van állítva a felhő szolgáltatás a programba, akkor a biztonsági mentés
funkció teljesen felesleges, mert a felhőbe biztonságban vannak a
fájljaid.
A mentés rákérdez
arra is, hogy a csatolt dokumentumokat el szeretnéd-e menteni. Ez azt jelenti, hogy a dokumentumok amiket csatolsz a
szerződésekhez (legyen az pdf, jpg, doc, stb..) bemásolásra
kerülnek a biztonsági mentés adatfájljába. Mivel ezek méretét nem tudjuk és ha több ilyen
csatolt dokumentuma van, akkor hosszú időt vesz igénybe a mentési
procedúra, kérjük vedd ezt figyelembe. Ha sok dokumentumot csatolsz és
ezek összmérete meghaladja a 4GBytes méretet, akkor arra is figyelned
kell, hogy a biztonsági mentést olyan adathordozóra mentsd aminek a
fájlszerkezete NTFS és nem FAT vagy FAT32. A program ha ilyet észlel,
akkor a biztonsági mentés előtt jelezni fogja, hogy a kívánt mentés
esetlegesen nem felel meg a követelményeknek. Hogy pontosan a használt
adattárolód NTFS vagy FAT rendszerű, azt az adathordozóra állva és ott jobb
egérgombot nyomva majd a tulajdonságok menüpontot behívva ellenőrizheted.
Adatbázis
visszatöltése mentésből
A fenti menüpontban elmentett adatokat
tudod visszatölteni. A program minden kilépésnél biztonsági mentést
készít. Összesen 7 fájl-ig megy a mentés (Mentes1-7.daz), utána újra
indul. Figyelj arra, hogy ne a fájl neve alapján töltsd vissza, hanem
a megadott dátum alapján.
Ahhoz, hogy
vissza tudd tölteni, be kell jelölnöd a 'kiválasztott nap visszatöltése'
jelölőmezőt. Amennyiben manuális mentést csinálsz más helyre, úgy azt a
'mentés visszatöltése megadott helyről' gombbal tudod visszatölteni. Ha
a mentett adatbázis fájl tartalmaz dokumentumokat, akkor a visszatöltés
azokat is visszateszi a megadott helyre.
  |
Előfordulhat, hogy a visszatöltés nem
működik megfelelően, azaz nem tölti vissza a Tetrisk az adatbázist csak
üres állapotot látsz. Ilyenkor nem rendszergazdaként használod a programot
és ezért fordulhat ez elő Windows 7 vagy Vista esetében. Windows 8, 10
esetében nincs ilyen probléma. Ennek megoldása
az, hogy a Tetrisk programot rendszergazdaként kell elindítanod amihez
az alábbiakat kell tenned.
1. Keresd meg a Tetrisk programot a telepített
mappájában és húzd az
egered a Tetrisk.exe fájlra
2. Nyomj egy jobb egérgombot amire
megjelenik egy felugró menüpont
3. Itt keresd meg a "futtatás
rendszergazdaként" menüpontot
Ha így használod az nem biztos, hogy
szerencsés a jövőben, ezért ha ezt a problémát észlelted, akkor kérjük
tedd meg, hogy készítesz a jelenlegi teljes állapotról egy biztonsági
mentést és újra telepíted a Tetrisk-et, mert ez a mostani telepítővel már
nem fordulhat elő. Ehhez már egy a leírásban szereplő módon kell eljárnod,
melyet
ITT olvashatsz. |

 |
Nyomtatás
Az összes olyan adatot kinyomtatja ami a
képernyőn látható. Amennyiben a szűrő feltételeknél valami be volt
állítva, úgy csak azokat az adatokat nyomtatja ki.
Kilépés
A program megkérdezi, hogy valóban ki
szeretnél-e lépni és ha igen, akkor 2 lehetőséget kínál:
Figyelmeztető üzenetként kiírja, hogy ne felejts el biztonsági mentést
készíteni az adatbázisról. Ha a géped elszállna vagy tönkremenne, akkor
sajnos sehol máshol nincs meg az adatbázis. Aki programot használ annak
tudnia kell, hogy ha az csak 1 helyen van meg, akkor olyan mintha nem is
létezne.
Ezért arra kérük, hogy ha teheted és nem állítottál be
felhőszolgáltatást (minden munkanap után) készíts
biztonsági másolatot, hogy ha esetleg elszállna a rendszered, akkor vissza
tudd azt tölteni. Erre automatikusan beépítettünk egy mentési funkciót,
melyet a mentés készítése gombbal érhetst el!
Fontos, hogy a mentéssel a
csatolt dokumentumokat a könyvtár mérete miatt nem mentjük el, de
lehetőséget adunk arra, hogy megjelölve azok is mentésre kerüljenek.
Ha sok
dokumentumot csatolsz és ezek összmérete meghaladja a 4GBytes méretet, akkor arra is figyelned
kell, hogy a biztonsági mentést olyan adathordozóra mentsd aminek a
fájlszerkezete NTFS és nem FAT vagy FAT32. A program ha ilyet észlel,
akkor a biztonsági mentés előtt jelezni fogja, hogy a kívánt mentés
esetlegesen nem felel meg a követelményeknek. Hogy pontosan a használt
adattárolód NTFS vagy FAT rendszerű, azt az adathordozóra állva és ott jobb
egérgombot nyomva majd a tulajdonságok menüpontot behívva ellenőrizheted.
 |