TETRISK
     

 

 

 

Fájl menüpont
 
 

Cégadatok megadása fül


 

Itt adhatod meg a személyes adatad, mint például a neved, elérhetőséged, honlapod, címe.

Ha levelezésre is használod a Tetrisk-ket, akkor az itt megadott e-mail címed lesz az alapértelmezett válasz e-mail cím a levelek kiküldésénél.

 

A Tetrisk-be beépítettünk egy boríték és válaszboríték nyomtatási lehetőséget. Ahhoz, hogy a válaszborítékon szereplő címzett és annak pontos címe is fel legyen tüntetve a "Levelezési cím válaszboríték nyomtatásához" pontot is ki kell töltened.

 

Amennyiben az üzletkötő nevét választod, úgy a címzés az alábbiak szerint fog kinézni:

Próba János

Budapest

Próba utca 1.

1011

 

Ha a cég nevet választod, akkor a címzés így fog kinézni:

Próba Alkusz Kft

Próba János részére

Budapest

Próba utca 1.

1011

 

Beállíthatod azt is, hogy amikor levelet küldesz a programon belülről vagy csoportos e-mailt, akkor a címzettnél feladóként ki jelenjen meg (a cég neve szerepeljen feladóként.. checkbox). Itt felhívnánk a figyelmed arra, hogy amennyiben nem engedélyezi az alkusz céged vagy biztosító társaságod ahol dolgozol, hogy a kiküldött leveleken az Ő neve legyen feltüntetve mint küldő, akkor gondold meg, mielőtt ez a mezőt megjelölöd.

 

 

Program működés fül
 

 

Itt állíthatod be a a program főbb működési paramétereit, melyek a következők:


Tennivaló: A tennivalókra (lásd külön leírás a tartalomjegyzékben) történő figyelmeztetés kétféle lehet. Hanggal és képpel történő figyelemfelhívás. Ha bejelölöd a "ha van aktuális..." jelölőnégyzetet akkor a program a bal alsó sarokban nem csak számmal, hanem villogással is jelzi ha aktuális tennivalód van. Elképzelhető, hogy a Tetrisk-et nem használod 1-2 napig és kimaradhat olyan tennivaló mely fontos lenne, de mivel nem volt a rendszered elindítva ezért a program nem tudott értesíteni téged. Az alapértelmezett "12 órával...." mezőt átírva beállíthatod, hogy az esetlegesen elmaradt tennivalókra milyen visszamenőleges időintervallumban történjen a figyelmeztetés.


Keresés: a kereső mező törlésének idejét módosíthatod (Amennyiben keresel valamit, a gép egy idő után üríti a keresőmezőbe beírt szöveget és ennek idejét állíthatod be a csúszkával).


Egyéb:

induláskor a főablak maximalizálása: ha ezt bejelölöd, akkor a Tetrisk teljes képernyő szélességben jelenik meg az indítás után (alapértelmezett esetben be van jelölve)

 

induláskor összefoglaló információk megjelenítése: Itt állíthatod be, hogy amikor elindul a program akkor mutasson-e egy összefoglaló ablakot, melyben megjelenítjük a teendőket és amire figyelned kell. Ez egy elég fontos ablak szerintünk, szóval ha javasolhatjuk, akkor ez legyen megjelölve alapértelmezettnek.

 

Például az évfordulót átlépett szerződések mutatása azt jelenti, hogy a rendszer elmenti azt a dátumot amikor utoljára jártál a szerződésben. Ha a szerződés évfordulója elmúlt és te még nem módosítottad a nyilvántartásodban azt a szerződést (esetleg indexálták a díját, változott a fizetési módja, esetleg nőtt vagy csökkent a bonusz fokozata) akkor a rendszer figyelmeztet ezen szerződésekre és kilistázza, hogy módosítani tudd és így napra készen tartsd az állományod. Elképzelhető, hogy olyan szerződések is belekerülnek a listába, melyek abban az évben kötődtek és semmit nem változott a díjuk. Erre a képletre azért volt szükség, mert az ellenőrzést így is el kell végezned.

 

A lezárásra váró szerződések azt jelentik, hogy az adott kötvénynek van vége dátuma és azt a rendszer már átlépte. Azaz olyan élő, határozott vagy díjmentesített szerződés van életben a rendszerben amit már törölt állapotba kellene helyezned.

Ha azonnal nem szeretné módosítani ezeket a szerződéseket, akkor a szűrések menüpontban a későbbiekben bármikor előhívhatja.

 

Jelezze ki a születésnapos ügyfeleket: beállíthatod még, hogy a program indításkor kijelezze az éppen azon a napon születésüket ünneplő ügyfeleket. Ha ilyen van az adatbázisban, akkor a program a jobb alsó sarokban nyit egy gombot, melyre kattintva megtekintheted ezeket az ügyfeleket és akár egyből küldhetsz nekik sablon e-mail-t (Csak az élő szerződéssel rendelkező ügyfelek esetében működik. Ha több szerződése van egy ügyfélnek akkor is csak 1x jelenik meg). Beállíthatod, hogy a program ne csak azokat az ügyfeleket jelezze akiknek éppen az aktuális napon van a születésnapja, hanem azokat is akiknek esetleg 30 napos intervallumon belül található ez az esemény. Ilyenkor az alatta lévő mezőt lehet átállítani a napok számára, mely intervallumba figyelje ezt a rendszer. Ha az érték 1 akkor kijelzi az aznapi születésnaposokat, ha 2 akkor a másnapi születésnaposokat is és így tovább!

 

Szeretnénk felhívni a figyelmed, hogy ha e-mail-ben küldöd jókívánságaid az ügyfeleidnek, akkor az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) 4. § alapján személyes adatot kezelni kizárólag meghatározott célból lehet, az adatkezelésnek a cél megvalósulásához elengedhetetlen mértéket nem szabad átlépned. Úgy véljük, hogy egy "születésnapi köszöntő" mindenképpen kívül esik a biztosítási szerződés megkötése, és kezelése által kijelölt kereteken, s noha a célját akár jó szándékúnak is tekinthetjük, ettől még nem jogszerű. Ha a céged rendelkezik úgynevezett általános  marketing-hozzájárulási nyilatkozattal az ügyfél részéről, akkor jogszerű egy ilyen köszöntő, ilyen esetben természetesen az adatkezelés sem jogszerűtlen (tehát a fenti, Infotv-be ütköző magatartás sem valósul meg). Arra azonban ilyen hozzájárulás esetén is ügyelni kell, hogy az ügyfél megfelelő, és igazolható módon tájékoztatást kapjon arról, hogy miként vonhatja vissza ezt a hozzájárulását.

 

 

Ha nem fér ki az adatrács cellákban a szöveg, akkor jelenítse meg tippként....: itt azt a funkciót állíthatod be, hogy egy adat a táblázatos formában sokszor nem fér ki, így olvashatatlan. Ha egy ilyen "levágott" adat fölé viszed az egérkurzort, akkor úgynevezett tipp-ként kiírja a rendszer 3 másodpercre.

 

Mi jelenjen meg a kötvények listája alatt: A főképernyőn a kötvények alatt (a Tennivalóktól közvetlen jobbra) kétféle ablak tartalmat jeleníthetsz meg. Az egyik a kötvényekhez tartozó megjegyzések, a másik az események amiket vagy generált a rendszer vagy Te adtál meg manuálisan. Ezt választhatod ki ebben a pontban. Érdemes kipróbálnod mind a két verziót és eldönteni, melyik a legmegfelelőbb számodra.

 

Jutalékok: A kötvényeknél található egy 'Utolsó jutalék' elnevezésű oszlop. Ebben a menüpontban azt állíthatod be, hogy ebben az oszlopban szereplő dátumok közül mikor teljesüljön az a feltétel amikor kék színre változik az adat és ezzel jelzi, hogy nincs rendben az adott szerződés jutaléka. Az éppen aktuális naptól számítjuk visszafelé a napokat. Ha például 60-at írsz be ebbe a mezőbe, akkor az azt jelenti, hogy az aktuális dátum (mai nap) mínusz 60 napon túl nem érkezett erre a szerződésre jutalék. Hasznos funkció. Alkuszok esetén javasolt a 90 - 120 nap beállítása, attól függően, hogy milyen késéssel kapja meg az adott jutalékokat a biztosítóktól.
 

 

Színek fül

 

 

Itt megváltoztathatod a program alapértelmezett színkészletét. Külön színnel jelöltük például azokat a szerződéseket, melyek törölt státuszban vannak, külön színnel az élő státuszú szerződéseket és esetlegesen a határozott idejű szerződéseket (mint például egy C.A.R biztosítás). Megváltoztathatod a fejlécnek vagy akár a kiemelt sornak a színét, így saját ízlésvilágának legmegfelelőbb kinézetre alakíthatod rendszerünket. A biztosítói státusz különböző lehetőségeit is külön-külön színnel kezelheted így vizuálisan is elkülöníthetővé válik. A biztosítói státusz színeinek különbségét csak az élő státuszra fogja a rendszer alkalmazni, azaz ha beállítod, hogy például egy szerződés ügyintézés alatt van és annak adsz egy külön színt, akkor annak a sornak a színe csak akkor válik láthatóvá ha a szerződés élő státuszban van.

 

 

E-mail fül

 

 

Az ügyfelekkel való e-mail-es kommunikációhoz fontos, hogy az smtp server adatait beállítsd (levél küldő szerver). Ehhez az internet előfizetésedhez tartozó smtp szerver adatait kell megadnod. A lenti példában egy általános fiókbeállítást láthatsz.

 

Természetesen olyan szolgáltatók is léteznek, ahol nem elég csak az SMTP szerver-t, a port-ot és a felhasználónév/jelszó párost megadni, hanem úgynevezett TLS titkosítást is kér, ilyenkor kérjük állítsd be ezt a funkciót is.

 

Az általános beállítás néhány kivételtől eltekintve:


[Verzió1]

SMTP port: 587

TLS típus: nincs
TLS metód: nincs
TLS mód: nem hozzárendelt
Autentikáció: nincs

 

[Verzió2]

SMTP port: 587 vagy 465

TLS típus: hallgatólagos (implicit) [port 465: implicit; port 587: explicit]
TLS metód: TLS v1
TLS mód: nem hozzárendelt
Autentikáció: alapértelmezett (Default), de ha ez nem jó, érdemes kipróbálni a SASL-t.

 

Amennyiben GMAIL szolgáltatót használsz, akkor meg kell győződnöd arról, hogy a Gmail-ben a kevésbé biztonságos szolgáltató engedélyezve van-e.

 

https://myaccount.google.com/lesssecureapps

 

Kattints a fenti linkre és engedélyezd ezen alkalmazások használatát is a Gmail-ben.

 

Nem fontos, hogy az itt megadott e-mail címed egyezzen az cégadatok fülön megadott e-mail címeddel, de küldőként ez az e-mail cím fog megjelenni.

 

 

Mappák fül

 

 

A Tetrisk az adatbázist amivel dolgozik és a dokumentumokat is külön mappában tárolja. A tárolás helye másképpen van Windows XP és Windows 7, 8, 10 esetében. Ha esetleg érdekes lehet a számodra, hogy hol találhatóak ezek a tároló mappák, akkor ezen a fülön megjelenítjük az elérési utat.

 

 

Adatmásolás vágólapra

 

 

A vágólap funkció lényege, hogy a megjelölt adatokat a rendszer felmásolja a vágólapra és innen egy beillesztés paranccsal (vagy shift+insert vagy ctrl+p) bárhova másolható. Három oszlopot hoztunk létre, melynek a neve is megváltoztatható, így könnyebb megjegyezni majd, melyik adatok szerint szeretnéd a vágólapozást.

 

Például az "Adatok1" oszlopot elnevezheti mondjuk magánszemély adatok-nak és kijelölheti az összes olyan részt ami a magánszemélyhez tartozik (neme, születési név, születési dátum, stb...)

 

Ezek után ha meghívod jobb egér gombbal a megfelelő kötvényen állva ezt a vágólap funkciót és kiválasztod az elnevezett (példánkban "magánszemély adatok") lehetőséget, akkor ezek felkerülnek a vágólapra és onnan akár egy e-mail-be vagy dokumentumba beilleszthető.

 

Használd ezt a funkciót akkor ha ügyfelednek el szeretnéd küldeni az összes olyan adatot amit ellenőriztetni szeretnél vele vagy az alkusz-összekötőnek.

 

 

Felhő (felhő szolgáltatás beállítása)

 

 

A felhő szolgáltatás leírásához egy külön oldalt hoztunk létre, ezt itt tudod elolvasni.

 

 

Biztosítók karbantartása

 

 

Lehetőséged van arra, hogy a Tetrisk-ben alapértelmezett biztosítókat (azok nevét) módosítsd vagy esetleg törölj vagy felvigyél új biztosító társaságokat, hitelintézeteket, pénztárakat.

 

Amennyiben egy biztosító nevét módosítod, úgy az adatbázisban lévő összes szerződés aminél ez a biztosítói név volt, meg fog változni. Törölni csak abban az esetben tudsz biztosítót ha ahhoz nem tartozik élő rekord, azaz nincs hozzá szerződés rendelve. Minden előre meghatározott biztosító esetén a rendszer hozzárendel egy logót amit alkalmaz az adott társaságnál. Ha átírod a biztosító nevét, a logó amit hozzárendeltünk megmarad. Ha viszont törlöd a biztosító nevét és aztán egy idő után úgy döntesz, hogy mégis felveszed újra, akkor a rendszer elveszíti a kapcsolatot a logó és a biztosító között, így ebben az esetben nem párosul hozzá kép. Ilyenkor célszerű a logót manuálisan hozzárendelni a felvitt társasághoz.

 

A Tetriskbe nem csak az első indítás után, hanem a folyamatos használat során is tölthetsz be állományokat külön megadott .xls alapú fájlokból. Ezekben a fájlokban meg van határozva a biztosító pontos elnevezése. Éppen ezért ha átnevezel egy általunk javasolt biztosító nevét vagy törlöd, akkor a Tetrisk a későbbiekben nem fogja tudni hozzárendelni a megadott társasághoz a beolvasandó állománylistában szereplő tételeket.

 

 

Módozatok karbantartása

 

 

Lehetőséged van arra, hogy a Tetrisk-ben alapértelmezett módozatokat (azok nevét) módosítsd vagy esetleg törölj vagy felvigyél új módozatokat (pl. Egészségpénztár, Kisállat biztosítás, stb...)

 

Amennyiben egy módozat nevét módosítod, úgy az adatbázisban lévő összes szerződés aminél ez a módozat-név volt meg fog változni. Törölni csak abban az esetben tudsz módozatot, ha ahhoz nem tartozik élő rekord, azaz nincs hozzá szerződés rendelve.

 

A Tetriskbe nem csak az első indítás után, hanem a folyamatos használat során is tölthetsz be állományokat külön megadott .xls alapú fájlokból. Ezekben a fájlokban meg van határozva a módozat pontos elnevezése. Éppen ezért ha átnevezel egy általunk javasolt módozat nevét vagy törlöd, akkor a Tetrisk a későbbiekben nem fogja tudni hozzárendelni a beolvasandó állománylistában szereplő tételeket.

 

 

Termékek karbantartása

 

 

Lehetőséged van arra, hogy a Tetrisk-ben alapértelmezett termékeket (azok nevét) módosítsd vagy esetleg törölj vagy felvigyél új terméket (pl. GEN-Szimba, AEG-Origo, stb...)

 

Amennyiben egy termék nevét módosítod, úgy az adatbázisban lévő összes szerződés aminél ez a termék-név volt meg fog változni. Törölni csak abban az esetben tudod a terméket, ha ahhoz nem tartozik élő rekord, azaz nincs hozzá szerződés rendelve. Könnyítésképpen közel 300 termékkel töltöttük fel a telepített verziót, melyet szabadon alakíthatsz, törölhetsz, felvihetsz új terméket.

 

 

Közvetítők karbantartása

 

 

Lehetőséged van arra, hogy a Tetrisk-ben üzletkötőket rögzíts fel és az így felrögzített üzletkötőket a kötvények felvitelekor hozzárendeld a megfelelő szerződéshez. Használható arra is, ha esetlegesen 1-2 üzletet valaki máson keresztül ajánlással szereztél és meg szeretnéd különböztetni, hogy saját vagy közreműködővel kötött szerződésről van-e szó.

 

 

Gépjárművek karbantartása

 

Lehetőséged van arra, hogy a Tetrisk-ben gépjármű adatokat rögzíts fel. Ez a menüpont arra szolgál, hogy a gépjármű adatait itt is szerkeszteni tudd. Természetesen a kötvény adatlapról is meghívhatod ezt az ablakot, ugyan úgy az ott elvégzett módosítások itt is érvényesek lesznek. A gépjármű rendszáma az új alapelvek alapján meghaladhatja a 6 karaktert.

 

 

Jelszó beállítása

 

A jelszó beállítása vagy megváltoztatása azért fontos, hogy illetéktelenek ne férjenek hozzá a nyilvántartásodhoz. Ez egyébként GDPR előírás is. Ha már volt megadott jelszavad, akkor az első körben azt kell beírnod a megváltoztatásához. Ezután meg kell adnod az új jelszót (kétszer is egymás után) amit szeretnél a jövőben használni.

 

Ha következőnek belépsz a rendszerbe, már ezeket a megváltoztatott jelszavakat kell használnod. Amennyiben elfelejted a jelszót, úgy sajnos nincs mód annak emlékeztetőjére, ezért erre nagyon figyelj oda! Ha elfelejtetted a jelszavad, akkor azt csak mi tudjuk visszaállítani neked egy alapértelmezettre, de ehhez meg kell keress minket az info@tetrisk.hu email címen.

 

 

Adatok feltöltése excel fájl-ból

 

 

Ha ügyfeleid, kötvényeit eddig is nyilvántartottad és ez a nyilvántartása elérhető Excel fájlban vagy kinyerhető Excel formátumban is, esetleg biztosítód vagy alkusz céged a rendelkezésedre tudja bocsátani ebben a formátumban, akkor lehetőséged van rá, hogy ebből az Excel táblázatból létrehozd a nyitó adatbázisod. Ezzel megkímélheted magad attól, hogy meglevő ügyfeleid, kötvényeid kézzel kelljen berögzítened a programba.


A menüpontra kattintva megjelenik egy ablak, melyben az Excel fájl kiválasztása gombra kattintva kiválaszthatod a fájl-t, amelyben lévő adatokkal feltöltheted a rendszert.

 

Beolvasás előtt ezt mindenképp célszerű leellenőrizni és a szükséges módosításokat elvégezni. Az alábbi linkről letölthető egy minta Excel tábla, ami alapján ellenőrizni tudod a szükséges elnevezéseket. A táblázatban kék színnel vannak jelölve azok az adatoszlopok, amiknél ezt az ellenőrzést el kell végezned az alatta felsorolt elnevezések alapján. A első (1-es) sort a rendszer nem olvassa be, az fejlécként funkcionál!

 

Minta excel fájl letöltéséhez kattintson ide: [link]

 

Amennyiben az Ön állománya amit a biztosítótól vagy alkusz cégétől kapott nem felel meg a mi általunk kívánt követelményeknek vagy esetleg cella-elrendezésnek, akkor az alábbi linken talál erre segítséget: Más formátumban lévő cellák átalakítása példákkal

 

 

Figyelj rá, hogy a beolvasandó állománylistád egyes oszlopaiban lévő cellatulajdonságok megegyezzenek a minta excel fájlban találhatókkal.
 

A kiválasztás után az adatokat össze kell rendelned a megjelenő táblázatban.

 

Ha olyan XLS fájlod van ami nem ennek megfelelő vagy egyszerűen nem szeretnéd átalakítani az oszlopainkat, akkor ezen a képernyőn kiválaszthatod, hogy mely oszlopokban mely adatok vannak eltárolva és e szerint töltheted fel a rendszer adatbázisát.

Ha a beolvasandó adatokat összerendelted az Excel táblázat megfelelő oszlopaival, akkor az 'Adatbetöltés indítása' gombra kattintva leellenőrzi a program, hogy az XLS fájlban lévő adatok megfelelőek-e. Hibaként lesz jelezve például, ha a Groupama Biztosító a nyilvántartásodban GR-ként szerepel, mivel a rendszer Groupama-ként ismeri csak fel. Ha felviszed a GR kifejezést a biztosítók közé, akkor be fogjuk azonosítani és nem fut hibára. (Természetesen ilyenkor célszerű a biztosítók karbantartása menüpontban a megfelelő biztosítói logó-t is hozzárendelni, amennyiben fel van töltve logó az adott biztosító esetében). Ugyanígy hibaként lesz jelezve, ha egy születési dátum el van írva, vagy nem dátum szerepel benne. Ha egy sorban egy oszlop nincs kitöltve az nem hiba, kivétel az ügyfél neve esetén.

A Tetrisk lehetőséget ad arra, hogy a meglévő adatbázisod ha beolvastad már és esetleg frissíteni szeretnéd akkor akár több XLS fájl-ból is feltöltheted. Mielőtt a beolvasást megtennéd a program megkérdezi, hogy teljesen új adatbázist szeretnél betölteni és így törölni szeretnéd a jelenlegit vagy esetleg frissíteni szeretnéd az újabb adatokkal ami azt jelenti, hogy feltölti a meglévő szerződések mellé az új ügyfeleket és azok kötvényeit. Arra mindenképpen figyelj, hogy ha olyan adatot szeretnél feltölteni ami már létezik a Tetrisk-ben, akkor az duplikálódni fog! Például beolvastatsz egy állományt amiben benne van egy AAA000 forgalmi rendszámú KGFB Próba János ügyfélnél a Generali biztosítóba 2020.01.01 kezdettel. Ha egy másik állományt is be szeretnél olvastatni és az is tartalmazza ezt a kötvényt, akkor a beolvasás után 2db Próba János lesz és 2db ugyan olyan szerződés amit csak manuálisan tudsz törölni, tehát javasoljuk figyelj erre mindenképpen!

 

Mielőtt bármilyen változtatást eszközölnél, kérjük mindenképpen mentsd el jelenlegi adatbázisod a Fájl/Adatbázis mentése opcióval, így ha valami nem úgy sülne el ahogyan azt szeretnéd, vissza tudd tölteni előző állapotban lévő állományod.

 

Amikor az ellenőrzés megtörtént két lehetőséged lesz:

1. minden rendben történt és elkezdheted a munkát, saját elképzelésed alapján formálhatod a nyilvántartásod.
2. hibával tért vissza az ellenőrzés.

Ha az ellenőrzés hibát jelez, akkor dönthetsz úgy, hogy kijavítod a hibákat, majd megismételed az Excel fájl beolvasását, de dönthetsz úgy is, hogy a hibákat figyelmen kívül hagyva olvastatod be az állományt. Ilyenkor ha a hibás adat biztosító vagy módozat volt, akkor az adatbázisban Ismeretlen-ként fog megjelenni, de a Te általad eredetileg megadott név bekerül a szerződés megjegyzés rovatába, így ez alapján majd módosítani tudod az adott kötvényt. Egyéb hibás adatok (például születési dátum) helye pedig üresen marad.

Például:
Az általad készített XLS fájlban a biztosító neve: GR
A mi programunk szerint ennek Groupama néven kellene szerepelnie.
Ha beolvassuk hibásan a fájlt, akkor minden GR helyett a program 'Ismeretlen' szót fog beírni (amennyiben nem vetted fel a GR szót a biztosítók karbantartása menüpontban), de a megjegyzés rovatban szerepelni fog, hogy eredetileg GR volt.

Fontos, hogy törekedj arra, hogy hiba ne forduljon elő a beolvasásnál. Miután a feltöltés megtörtént, az ügyfélnyilvántartás megjelenik a program főképernyőjén.

 

 

Szűrésnek megfelelő összes adat exportálása Excelbe

 

 

A programban lévő adatokat mentheted ki CSV (Excel alapú) táblázatos formába. Amennyiben egy szűrt listát készítesz, akkor csak a szűrt eredményeket, amennyiben nem, úgy a teljes képernyőn lévő állományt exportálhatod ki.

 

A CSV fájl nem tartalmaz:
-formázott szöveget (színeket, megjelöléseket)
-jutalék, dokumentum, esemény, tennivaló hozzárendelt adatokat.
 

Csak azokat a sorokat tartalmazza, ami a LISTÁZÁS menüpontban feltüntetett opciók lehetnek, de azok közül mindet!

 

 

Adatbázis mentése

 

 

A program minden kilépéskor elmenti az aktuális állapotokat a /mentes könyvtárba. Ha valamit elrontottál, akkor van rá lehetőséged, hogy visszaállítsd az adatbázist egy előző állapotra.

Ennek a menüpontnak a használatával lehetőséged van arra is, hogy máshová készíts biztonsági mentést az adatbázisról.

 

Adataid védelmének érdekében készíts rendszeresen mentést külső adathordozóra, erre a program a kilépéskor is figyelmeztet és ezt fel fogja ajánlani. Ha be van állítva a felhő szolgáltatás a programba, akkor a biztonsági mentés funkció teljesen felesleges, mert a felhőbe biztonságban vannak a fájljaid.

 

A mentés rákérdez arra is, hogy a csatolt dokumentumokat el szeretnéd-e menteni. Ez azt jelenti, hogy a dokumentumok amiket csatolsz a szerződésekhez (legyen az pdf, jpg, doc, stb..) bemásolásra kerülnek a biztonsági mentés adatfájljába. Mivel ezek méretét nem tudjuk és ha több ilyen csatolt dokumentuma van, akkor hosszú időt vesz igénybe a mentési procedúra, kérjük vedd ezt figyelembe. Ha sok dokumentumot csatolsz és ezek összmérete meghaladja a 4GBytes méretet, akkor arra is figyelned kell, hogy a biztonsági mentést olyan adathordozóra mentsd aminek a fájlszerkezete NTFS és nem FAT vagy FAT32. A program ha ilyet észlel, akkor a biztonsági mentés előtt jelezni fogja, hogy a kívánt mentés esetlegesen nem felel meg a követelményeknek. Hogy pontosan a használt adattárolód NTFS vagy FAT rendszerű, azt az adathordozóra állva és ott jobb egérgombot nyomva majd a tulajdonságok menüpontot behívva ellenőrizheted.

 


Adatbázis visszatöltése mentésből

 

 

A fenti menüpontban elmentett adatokat tudod visszatölteni. A program minden kilépésnél biztonsági mentést készít. Összesen 7 fájl-ig megy a mentés (Mentes1-7.daz), utána újra indul. Figyelj arra, hogy ne a fájl neve alapján töltsd vissza, hanem a megadott dátum alapján.

 

Ahhoz, hogy vissza tudd tölteni, be kell jelölnöd a 'kiválasztott nap visszatöltése' jelölőmezőt. Amennyiben manuális mentést csinálsz más helyre, úgy azt a 'mentés visszatöltése megadott helyről' gombbal tudod visszatölteni. Ha a mentett adatbázis fájl tartalmaz dokumentumokat, akkor a visszatöltés azokat is visszateszi a megadott helyre.

 

Előfordulhat, hogy a visszatöltés nem működik megfelelően, azaz nem tölti vissza a Tetrisk az adatbázist csak üres állapotot látsz. Ilyenkor nem rendszergazdaként használod a programot és ezért fordulhat ez elő Windows 7 vagy Vista esetében. Windows 8, 10 esetében nincs ilyen probléma. Ennek megoldása az, hogy a Tetrisk programot rendszergazdaként kell elindítanod amihez az alábbiakat kell tenned.

 

1. Keresd meg a Tetrisk programot a telepített mappájában és húzd az egered a Tetrisk.exe fájlra

2. Nyomj egy jobb egérgombot amire megjelenik egy felugró menüpont

3. Itt keresd meg a "futtatás rendszergazdaként" menüpontot

 

Ha így használod az nem biztos, hogy szerencsés a jövőben, ezért ha ezt a problémát észlelted, akkor kérjük tedd meg, hogy készítesz a jelenlegi teljes állapotról egy biztonsági mentést és újra telepíted a Tetrisk-et, mert ez a mostani telepítővel már nem fordulhat elő. Ehhez már egy a leírásban szereplő módon kell eljárnod, melyet ITT olvashatsz.

 

 

Nyomtatás

 

 

Az összes olyan adatot kinyomtatja ami a képernyőn látható. Amennyiben a szűrő feltételeknél valami be volt állítva, úgy csak azokat az adatokat nyomtatja ki.

 

 

Kilépés

 

 

A program megkérdezi, hogy valóban ki szeretnél-e lépni és ha igen, akkor 2 lehetőséget kínál:

Figyelmeztető üzenetként kiírja, hogy ne felejts el biztonsági mentést készíteni az adatbázisról. Ha a géped elszállna vagy tönkremenne, akkor sajnos sehol máshol nincs meg az adatbázis. Aki programot használ annak tudnia kell, hogy ha az csak 1 helyen van meg, akkor olyan mintha nem is létezne.

Ezért arra kérük, hogy ha teheted és nem állítottál be felhőszolgáltatást (minden munkanap után) készíts biztonsági másolatot, hogy ha esetleg elszállna a rendszered, akkor vissza tudd azt tölteni. Erre automatikusan beépítettünk egy mentési funkciót, melyet a mentés készítése gombbal érhetst el!

 

Fontos, hogy a mentéssel a csatolt dokumentumokat a könyvtár mérete miatt nem mentjük el, de lehetőséget adunk arra, hogy megjelölve azok is mentésre kerüljenek.

 

Ha sok dokumentumot csatolsz és ezek összmérete meghaladja a 4GBytes méretet, akkor arra is figyelned kell, hogy a biztonsági mentést olyan adathordozóra mentsd aminek a fájlszerkezete NTFS és nem FAT vagy FAT32. A program ha ilyet észlel, akkor a biztonsági mentés előtt jelezni fogja, hogy a kívánt mentés esetlegesen nem felel meg a követelményeknek. Hogy pontosan a használt adattárolód NTFS vagy FAT rendszerű, azt az adathordozóra állva és ott jobb egérgombot nyomva majd a tulajdonságok menüpontot behívva ellenőrizheted.

 

 

 

 

 


KÖSZÖNJÜK, HOGY ÉRDEKEL
 


Minden jog fenntartva - email: info@tetrisk.hu