TETRISK
     

 

 

 

Rögzítés
 
 

A rögzítésre klikkelve megjelenik egy külön ablak, ahová felviheted a szerződéseidet.

 

 

Ügyfél adatainak felvitele, kezelése

 

 

Az első alkalommal az ügyfél adatait kell megadni. Amennyiben már létezik ilyen ügyfél, úgy alapból fel fogja ajánlani a rendszer (ezt a név és a születési dátum beírása után ellenőrzi), így nem kell minden adatot újra berögzíteni. Ha céget kell rögzítenünk, akkor annak nincs születési dátuma ami most be van írva (1980.01.01). Ezt ki kell törölnöd, amit úgy tudsz megtenni, hogy a mező melletti "X"-et megnyomod. Egyszerűsítés, hogy magánszemély esetén nem kell a legördülő menüből kikeresned a születési dátumot, hanem a mezőbe kattintva azt automatikusan átírhatod.

 

Szerintünk az egyik legfontosabb az e-mail cím kitöltése. Amennyiben nem adsz meg e-mail címet, akkor töltsd ki az ügyfél címét (persze ezt minden esetben ajánljuk), mert a kommunikációhoz nagyon fontos lesz. Segítségképpen az állandó lakcím mellett lévő lefelé mutató nyílra kattintva az állandó lakcím/székhely címét lemásolja a levelezési címhez is. Könnyítés még, hogy a jelenleg érvényben lévő Magyar Posta által kiadott irányítószámokat beazonosítjuk és kitöltjük vele a Város/Település mezőt. Így például egy 1101-es irányítószám esetén automatikusan bekerül a Budapest elnevezés a mezőbe. Természetesen ezt javíthatod és át is írhatod. Abban az esetben amikor egy irányítószámhoz több város/település név is tartozik, ott a program az alapértelmezett várost tölti ki és ezt neked ellenőrizned kell.

 

Ha kitöltésre kerül az állandó lakcím/székhely az ügyfélhez, akkor a Google Maps ikon megnyomására az alapértelmezett böngészőben megjelenik a térképen is a beírt adatnak megfelelő hely. 

 

A megjegyzés rovatba bármit beírhatsz.

 

A következő fül az "egyéb adatok" ami az ügyfél szintű bővebb adatokat tartalmazhatja. Ezek az adatok minden olyan szerződésnél láthatóak lesznek ami ehhez az ügyfélhez tartozik. Itt veheted fel például a nemét, adószámát, édesanyja nevét, stb.  A KKNYR azonosító a Kártörténeti Nyilvántartó Rendszer ügyfél-azonosítóját szolgálja.

 

Az Egyéb adatok mellett találod a Saját adatmezők fület. Erre egy kicsit bővebben szeretnénk kitérni:

 

 

Saját adatmezők készítése és felvitele ügyfelekhez

 

 

Ez a fül arra való, hogy az ügyfelek esetében lehetőséged legyen olyan adatokat felvinni amik nekünk nem jutottak eszünkbe, viszont szeretnéd ha nyilván tudnád tartani és keresni tudnál rá. Tulajdonképpen azt jelenti, hogy ezt a részét a programnak Te fejlesztheted.

 

Ha rákattintasz a fülre, akkor megjelenik egy ablak. Ha már vittél fel mezőket, akkor természetesen azok láthatóak lesznek. Ha olyan problémába ütközöl, hogy a felvitt adatok nem jelennek meg, akkor a frissítés ikon megnyomásával az ablakot újra rajzolja a Tetrisk és így láthatóvá válik. Példánkban most felviszünk mezőket.

 

1. Kattints a Saját adatmezők karbantartására.

 

2. A képernyőn először meg kell adnod, hogy milyen adatmezőt szeretnél rögzíteni.


Öt féle adatmezőt tudunk kezelni:

 

-Lehet beírós adatmező: ebbe szöveget célszerű írni, például: Gyermeke neve;

-Lehet szám adatmező: ebbe számot írhatunk és tól-ig lekérdezhetjük majd;

-Lehet kiválasztós adatmező: ebbe felvihetünk adatokat, például szeme színe;

-Lehet bepipálós adatmező: ez két értéket vehet fel, vagy üres, vagy meg van jelölve;

-Lehet dátum adatmező: dátum értéket vehet fel.

 

Példaképpen vigyél fel egy kiválasztós adatmezőt.


Amint a Típusát kiválasztottad (egyébként a típus is egy kiválasztós adatmező a programban) megjelenik mellette egy magyarázó szöveg is, mely megkönnyíti az értelmezését a mezőnek.

 

A kiválasztós adatmezőnk neve: Ügyfél minősítés. Azt szeretnéd, ha tudnád minősíteni az ügyfeleidet, ezért ez a mező legördülő menüs lesz (kiválasztós).


Felviszed a "kitűnő", "jó", "közepes" szavakat egyenként mint választható érték.

 

Ezután megnyomod a Rögzít gombot és az adatmező a felvehető értékekkel megjelenik minden ügyfelednél.

 

Adatmezőket tudsz törölni és mozgatni is. A mozgatáshoz a nyomtat gomb melletti fel és le nyilakat használd, így szerkesztheted a kinézetét is az ablak tartalmának.

 

A Tetrisk-ben minden egyes adatmező átírásának változása (azaz, hogy a beírás előtt milyen érték volt és mi lett belőle) bejegyzésre kerül, melyet az események fülön vissza tudsz keresni. A "saját adatmezők" fülön rögzítettek esetében ez a funkció nem érhető el, azaz ha itt módosítasz egy felvitt értéket, annak előző tartalmát nem tudod visszakeresni az események fülön!

 

Elhagyva ezt a lehetőséget, található egy fül "Ügyfél dokumentumok" néven  az "Ügyfél adatok" mellett.

 

Itt fájlokat tölthetsz fel amik csak az ügyfélhez rendelt dokumentumok lesznek. Célszerű itt feltölteni olyan adatokat ami személyes iratok, forgalmi engedély (mivel ha elviszi más biztosítóhoz a szerződést, akkor a forgalmi is megy vele és nem kell külön hozzárendelni minden szerződéshez), anyakönyvi kivonat, stb.. Ezeket természetesen a kötvény fülön található "Dokumentumok" fülön is fel tudod tölteni. Viszont ha egy ügyfélhez nem kötődik szerződés, akkor csak így tudod elmenteni a hozzá tartozó fájlokat.

 

Az "új dokumentum feltöltése" gomb csak abban az esetben aktív, ha az ügyfelet már berögzítetted az adatbázisba. Azaz először be kell vinned az adatokat, és a "rögzít" gomb megnyomásával jóváhagyni. Ezek után vissza tudsz menni az ügyfélhez és aktiválódik a gomb is!

 

Az ügyfél dokumentumok mellett található a "Szerződések" fül. Itt az összes olyan (élő, törölt, határozott idejű) szerződést látod ami ahhoz az ügyfélhez tartozik. Amennyiben ezt a menüpontot egy szerződésből nyitottad meg, akkor dupla kattintással nem tudsz előhozni más (ebben a listában szereplő) szerződést, viszont ha az Ügyfelek menüpontból nyitottad meg, akkor dupla kattintásra megjelenik az aktuális szerződés kötvény adatai mező.

 

 

Kötvény adatainak felvitele, kezelése

 


Amint egy ügyfelet felvittél, külön ablakban megjelenik a szerződéssel kapcsolatos rögzíteni való. Ezt a "Kötvény" fülön láthatod.

 

A zölddel jelzett mezők kitöltése már az első felvitel esetén kötelezőek.

Ahhoz, hogy egyszerűbb legyen megértened, összefoglaltuk melyik adatcella mit is jelent és milyen variációs lehetőségekkel bír:

 

Biztosítási módozat: a szerződés módozati megnevezése, pl: Casco, KGFB, stb..

Biztosító társaság neve: ahol a szerződés kezelése történik, pl: Aegon, KöBE, stb..

 

A program ha nem törölted ki a biztosító nevét az adatbázisból vagy nem vittél fel újat, akkor alapértelmezettként minden társasághoz hozzárendel egy logo-t. Így ha belekattintasz egy szerződésbe, azonnal szembetűnik melyik biztosítóhoz tartozik.

 

Termék: biztosítón és módozaton belüli terméknév, pl: GEN-TestŐr, AEG-LSZB Ingóság, stb..

Gépjármű rendszáma: amennyiben casco vagy kgfb-ről van szó be kellene írnod. De be lehet írni olyan utasbiztosításnál is, ahol biztosítasz gépjárművet is.

 

Ha a gépjármű adatait is rögzíteni szeretnéd, akkor a rendszám mellett található ikonra kattintva megjelenik a gépjármű adatlap. A Tetrisk a rendszámhoz párosítja az adatokat, így ha más szerződésben is szerepel majd később ez a rendszám, akkor automatikusan behozza majd azokat. A gépjármű adatok azokat a mezőket tartalmazzák, melyek egy forgalmi engedélyben rögzített adatok lehetnek. Ezekre az összetett szűrésben lehetőség lesz szűrni is (lásd: később)

 

Ha a gépjármű még nem szerepel az adatbázisban (nincs hozzá felrögzítve semmilyen egyéb adat) akkor egy piros ikon jelenik meg. Amint rögzíteni fogsz hozzá adatot, úgy ez az ikon fekete színűre változik, így jelezve, hogy ehhez a gépjárműhöz egyéb adat is lett rögzítve.

 

Fizetési ütem: a szerződés díjfizetési üteme
Fizetési mód: a biztosítási szerződés díjfizetésének választott módja
Biztosítási kötvény száma: szerződés kötvényszáma úgy ahogy elsősorban a jutaléklistában szerepel vagy a biztosítónál
Egyedi azonosító: ha a cégnél ahol dolgozol valamilyen más módon egyedi azonosítóval is ellátják a szerződéseket.
Szerződés évfordulója: célszerű a biztosító portálján ellenőrizni, nagyon fontos adat lesz, formátuma (hh - nn)
Szerződés státusza: élő, törölt, határozott, függő vagy díjmentesített szerződésről van-e szó. (Függő státuszba célszerű rögzíteni azokat a szerződéseket, melyek pl. még nincsenek megkötve)
Biztosító státusz: éppen az aktuális biztosítói státusz (például: intervenció alatt, beküldésre vár, stb..)
Szerződés kezdete: A biztosítási szerződés kockázatviselési idejének kezdete
Szerződés vége: A biztosítási szerződés kockázatviselési idejének vége
Éves díj: A biztosítás éppen aktuális éves biztosítási vagy egyszeri díja
Egyedi rendszer státusz: Amennyiben rendelkezik céged saját nyilvántartó rendszerrel ami felel az szerződéseid jutalék-kifizetéséért, esetlegesen ott is nyilván tartják a szerződésed, akkor annak éppen aktuális státuszát nyilvántartó adatmező.
Közvetítő (üzletkötő): Ha felvittél a rendszerbe üzletkötőket (Fájl menü/Közvetítők karbantartása) vagy a "+" jellel most viszel fel egyet, akkor itt jelezheted, hogy a megkötött szerződés melyik üzletkötőhöz tartozik vagy ki az akin keresztül a szerződést megkötötted és úgymond társszerzője vagy ajánló volt.

Megjegyzés: Bármi olyan információ, amely az adott szerződéshez érdekes lehet, ide kell beírnod (pl. mikor módosítottad utoljára a szerződést, miben egyeztél meg az ügyféllel, stb..) Kitöltése nem kötelező. Ha gondolod, formázhatod is a szöveget, ki is színezheted ha esetleg valamit feltűnőbben szeretnél megjeleníteni.

Örökítés dátuma: Ha a szerződést gondozóváltással átvetted, akkor annak az időpontnak a dátuma amikor a megbízási szerződésed kelt.

Hűségnyilatkozat: Vannak biztosítók akik kedvezményért hűségidőt kötnek ki. Ha a szerződésben ilyen záradékot alkalmaztál akkor jelöld meg figyelmeztetésként.

Díjjal rendezve: Ebbe a cellába ha beírod, hogy a szerződésnek meddig van befizetve a díja (megnézed a Partnerportálon például és beírod) akkor a program figyeli ezt a dátumot és a szűrések menüpontban a későbbiekben ki tudod jeleztetni, hogy melyek azok a szerződések melyeknél az aktuális dátum 30 nappal meghaladta már ezt a dátumot. Így figyelni tudod, hogy a szerződésre meddig fizetett az ügyfeled és jelezni tudod ha elmaradásban van. Ez manuálisan állítható!

Utolsó módosítás: Itt azt a dátumot és időpontot láthatod amikor legutoljára ebben a kötvényben jártál és módosítást végeztél.

Törlés oka: Itt adhatod meg azt a törlési okot, mellyel a szerződés megszűnt a biztosító rendszerében (eladás, felmondás, stb) A törlési okot csak abban az esetben tudod beállítani, ha a szerződés státusza törölt. Ha egy élő szerződést törölt státuszba helyezel, akkor a törölt státusz kiválasztása után TAB billentyűvel elnavigálva aktívvá válik a törlés oka mező.

 

Biztosítót, módozatot és terméket - amennyiben nincs benne a legördülő menüben - az adatcella mellett lévő + jellel is felvihetsz. Így azonnal bekerül az adatbázisba és máskor választható is lesz. Hosszas tesztelés eredményeképpen javasoljuk, hogy a termékek elnevezését mindig a biztosító általad kitalált 3 jegyű kódjával kezd, mert a későbbiekben ez nagyon könnyen kezelhetővé teszi a rendszert.

 

Találsz az adatlap alján jobbra egy gombot "E-mail" néven.

 

Ha erre kattintasz, akkor feljön egy menü melyben kiválaszthatod, hogy milyen módon szeretnél e-mail-t küldeni az ügyfélnek.

 

 

E-mail küldése belső levelezővel: Ha erre kattintasz, akkor a Tetrisk belső levelezőjét nyitod meg és csak ezt az egy címzettet jelölöd ki. Így egyszerűbb olyan levelet írnod, ahol szeretnéd a szerződéssel kapcsolatos adatokat közölni.

 

E-mail küldése külső levelezővel: Ha erre kattintasz, akkor automatikusan az alapértelmezett (legyen az Outlook vagy Thunderbird vagy bármi) levelezőrendszert nyitja meg és beírja címzettnek az ügyfél e-mail címét. Így egyszerűbb olyan levelet írnod, ahol esetleg nem szeretnél szerződéssel kapcsolatos adatokat közölni.

 

Az alsó soron található még a megbízási szerződés nyomtatása, a felmondás nyomtatása ikon és az adatlap, melyre kattintva A4-es lapra nyomtathatod ki ezeket a dokumentumokat.

 

Ez megfelel annak amikor a szerződésen állva jobb egérgombot használsz és ott választod ki az adott menüpontot. Ide azért tettük be, hogy egyszerűbb legyen az elérése.

 

Megbízási szerződést vagy felmondót csak akkor nyomtathatsz ha a megfelelő adatokat kitöltötted és lerögzítetted a szerződést. A felvitel során ezek a gombok inaktívak!

 

Megbízási szerződésből 2 félét építettünk be amit személyre szabhatsz. Az egyik a konkrét megbízási szerződés ami az ügyfél nevét, címét, biztosító nevét, kötvényszámot tartalmazza a másik az általános megbízási szerződés amivel viszont tetszés szerinti adatokat nyomtathatsz akár csak az ügyfél neve és címe megjelölésével.

 

Az adatlap olyan esetekben lehet hasznos, ha az ügyfélnek szeretnél átadni egy, a Tetrisk nyilvántartásában lévő összefoglaló lapot, mellyel könnyen elérheted az összes lényegesebb adatot a szerződésével kapcsolatban.

 

Található az adatlapon egy telefonkönyv gomb is az ügyfél módosítása gomb mellett. Ezt azért tettük ide, hogy ha esetleg olyan kapcsolattartót szeretnél felhívni a szerződéssel kapcsolatos ügyintézésre, aki a telefonkönyvbe került rögzítésre, akkor ne kelljen bezárnod az ablakot ahhoz, hogy a telefonkönyvet megnyisd, egyszerűen ezzel az ikonnal képernyőre tudod hívni ezt a funkciót is.

 

A telefonkönyvtől balra található egy Google Maps ikon, melyre kattintva az alapértelmezett böngészőbe betöltésre kerül a Google alkalmazása és megjelenik az ügyfél állandó lakcím/székhely adatai a térképen is. Ha a szolgáltató rendelkezik fotóval az adott helyről, akkor megnézheted ezt is vagy akár térkép/műhold kép formájában azonosíthatod a megfelelő helyet.

 

 

Saját adatmezők készítése és felvitele kötvényekhez

 

 

Ez a fül arra való, hogy a kötvények esetében lehetőséged legyen olyan adatokat felvinni amik nekünk nem jutottak eszünkbe, viszont te szeretnéd ha nyilván tudnád tartani és keresni tudnál rá. Tulajdonképpen azt jelenti, hogy ezt a részét a programnak te fejleszted.

 

Ha rákattintasz a fülre, akkor megjelenik egy ablak. Ha már vittél fel mezőket, akkor természetesen azok láthatóak lesznek. Ha olyan problémába ütközöl, hogy a felvitt adataid nem jelennek meg, akkor a Frissítés ikon megnyomásával az ablakot újra rajzolja a Tetrisk és így láthatóvá válik. Példánkban most viszünk fel mezőket.

 

1. Kattints a Saját adatmezők karbantartására.

 

2. A képernyőn először meg kell adnod, hogy milyen adatmezőt szeretnél rögzíteni.


Öt féle adatmezőt tudunk kezelni:

 

-Lehet beírós adatmező: ebbe szöveget célszerű írni, például: Gyermeke neve;

-Lehet szám adatmező: ebbe számot írhatunk és tól-ig lekérdezhetjük majd;

-Lehet kiválasztós adatmező: ebbe felvihetünk adatokat, például szeme színe;

-Lehet bepipálós adatmező: ez két értéket vehet fel, vagy üres, vagy meg van jelölve;

-Lehet dátum adatmező: dátum értéket vehet fel.

 

Példaképpen vigyél fel egy szöveg (beírós) adatmezőt.

 

A beírós adatmezőnk neve legyen Csekkszám, a hossza pedig mondjuk 9 karakter.


Ezután megnyomod a Rögzít gombot és az adatmező a felvehető értékekkel megjelenik minden ügyfelednél.

 

Adatmezőket tudsz törölni és mozgatni is. A mozgatáshoz a nyomtat gomb melletti fel és le nyilakat használd, így szerkesztheted a kinézetét is az ablak tartalmának.

 

A Tetrisk-ben minden egyes adatmező átírásának változása (azaz, hogy a beírás előtt milyen érték volt és mi lett belőle) bejegyzésre kerül, melyet az események fülön vissza tud keresni. A "saját adatmezők" fülön rögzítettek esetében ez a funkció nem érhető el, azaz ha itt módosít egy felvitt értéket, annak előző tartalmát nem tudja visszakeresni az események fülön!

 


 

 

 


KÖSZÖNJÜK, HOGY ÉRDEKEL
 


Minden jog fenntartva - email: info@tetrisk.hu