TETRISK
     

 

 

 

Gyorsrögzítési lehetőségek (jobb egérgomb funkciók)
 
 

Rögzítési könnyebbség, hogy a listában az adott szerződésre állva és ott jobb egérgombot nyomva megjelenik egy gyorsmenü, mely az alábbiakban nyújt nagy segítséget:

 

 

Új kötvény rögzítése

 

 

Megfelel a fenti menüsorban lévő RÖGZÍTÉS gombnak. Amennyiben így egyszerűbb felvinned egy új ügyfelet, akkor használhatod ezt a menüpontot is.

 

 

Kötvény módosítása

 

 

Annak a kötvénynek (szerződésnek) az adatait módosíthatod (biztosító neve, éves díj, stb...) amin éppen állsz és amiről meghívtad ezt a pontot.

 

 

Kötvény törlése

 

 

Ha tévesen vittél fel egy szerződést, akkor ezzel a lehetőséggel törölheted. Figyelj arra, hogy ha törlöd, akkor az véglegesen törlődik. A kötvénnyel törlődik az összes adat is ami mögötte van (jutalékok, levelezések, események, dokumentumok, stb..)

 

 

Új dokumentum csatolása

 

 

A rendszerben lehetőséged van digitalizált dokumentumok csatolására a szerződéshez vagy ügyfélhez. A program ebben az esetben megkérdezi, hogy melyik dokumentumot szeretnéd csatolni és a kiválasztása után (ami lehet bármilyen fájlformátum) feltölti a Tetrisk könyvárban lévő DOCS almappába automatikusan sorszámozva. Amennyiben van felhő szolgáltatás beállítva, úgy természetesen a felhő mappába.

 

Amikor csatolsz egy dokumentumot, eldöntheted, hogy az a kötvényhez vagy az ügyfélhez tartozik-e. Például egy scannelt ajánlat vagy módosított ajánlat a kötvényhez tartozik, míg egy scannelt jogosítvány, aláírási címpéldány az ügyfélhez fog tartozni. Ha feltöltötted a dokumentumot, akkor azt bármikor kettős kattintással a dokumentum listából megnyithatod. A dokumentum feltöltésekor nem csak a nevét változtathatod meg, hanem megjegyzést is írhatsz mellé, hogy a későbbiekben egyszerűbben tudd megtalálni azt amit pontosan keresel. A dokumentum csatolás egy nagyon hasznos funkció, a "feltöltés" után megjelenik a képernyődön az adott szerződéshez és ügyfélhez tartozó dokumentumlista melyet akár kinyomtathatsz vagy kettős kattintással meg is nyithatsz.

 

Amennyiben véglegesen törölsz egy dokumentumot vagy ügyfelet, akkor a későbbiekben ennek helyreállítására nincs módod, kérjük csak akkor tegyél ilyet ha tényleg szeretnéd, hogy a dokumentumaid ahhoz a szerződéshez ne legyenek a továbbiakban elérhetőek.

 

 

Új esemény felvitele

 

 

A Tetrisk automatikusan eltárolja a rendszerben végzett módosításokat, melyeket az Események fülön meg tudsz tekinteni a későbbiekben. Lehetőséged van azonban olyan események rögzítésére is, melyeket nem automatikusan ismer fel a rendszer hanem jelzed azt neki.

 

Ilyen például, amikor felhívod az ügyfelet telefonon és megbeszélsz vele valamit a szerződésével kapcsolatban. Ezt ilyenkor manuálisan rögzítheted a Tetrisk-ben az "új esemény felvitele" hivatkozással. Eseményeket rögzíthetsz ügyfélhez is, ilyenkor ha egy ügyfélnek több szerződését is kezeled, akkor minden szerződésének eseményfülén láthatod majd. Rögzíthetsz szerződéshez (kötvény) tartozó eseményt is ami viszont csak annak az egy kötvénynek az eseménymenüjében jelenik meg.

 

Az eseményeket akár Te rögzítetted, akár a gép hozta létre szerkesztheted (módosíthatod). Ehhez az eseményre kell állni és az "esemény módosítása" gombbal szerkeszthetővé teszi az adott bejegyzést. Így például egy automatikusan a gép által létrehozott éves díj változáshoz be tudod írni, hogy az az indexálás miatt vagy esetleg más (bónusz jóváírás) miatt változott-e meg.

 

Azoknál az eseményeknél ahol a létrehozás manuálisan történt (azaz Te rögzítettél eseményt) a rendszer egy háttérszínnel megkülönbözteti a többi automatikusan generált eseménytől. Így átláthatóbbá tesszük ennek listáját.

 

 

Új tennivaló

 

 

Ha tudod, hogy a tennivaló (gépjármű fotózása egy megadott időben, ügyféllel találkozó, stb) egy ügyfélhez vagy esetleg pont ahhoz a szerződéshez tartozik amelyen állsz, akkor a legegyszerűbb innen meghívnod a tennivalók menüpontot, mely pontos működésére külön részt hoztunk létre a leírásban picit lejjebb.

 

 

Új kötvény felvitele ugyanehhez az ügyfélhez

 

 

Ha nem szeretnéd újra berögzíteni az ügyfél adatokat, mert azok már benne vannak a Tetrisk-ben, akkor ahhoz az ügyfélhez hozzárendelhetsz, azaz felvihetsz új kötvényt. Azért csináld így abban az esetben ha egy ügyfélnek több szerződése is van, mert így egy ügyfélhez rendeled hozzá az alátartozó kötvényeket. Ha módosítottál valamit az ügyfél adataiban (pl. mobilszáma megváltozik) akkor így az összes szerződése alatt megváltozik majd.

 

 

Ügyféladatok módosítása

 

 

Az ügyfél adatait (mobilszám, levelezési cím, stb...) módosíthatod.

 

 

Nyomtatások (megbízási szerződés, adatlap, felmondás, csekk) nyomtatása

 

 

Nos itt több lehetőség is adódik, nézzük sorra:

 

 

Megbízási szerződés nyomtatása

Ha Te alkusz vagy akkor minden szerződés mellé úgynevezett megbízási szerződést kell csatolnod. A megbízási szerződések alkuszcégenként változnak. Természetesen mód van arra, hogy a megbízási szerződést szerkesztve olyanná alakítsd ezt a pontot, hogy gombnyomásra tudjon ilyen A4-es lapot nyomtatni. A megbízási szerződés módosításával kapcsolatban a LEVELEZÉS leírás részében térünk majd ki.

 

 

Adatlap nyomtatása

Az ügyfél adatait, szerződés adatait, díjfizetési adatokat és az üzletkötő adatait a feltöltött logóval együtt A4-es lapra nyomtatja. Ezt az A4-es lap amennyiben megfelel a valóságnak, bármikor az ügyfél részére átadható mint egy összefoglalva a szerződés főbb adatait.

 

Felmondás nyomtatása

Itt tudsz ÉVFORDULÓS felmondást nyomtatni a szerződéshez.

 

Úgy működik, hogy ha a meghívás utáni ellenőrzés talál RENDSZÁM-ot a szerződésben, akkor felajánlja a KGFB és CASCO felmondást, ha nem talál, akkor csak az Egyéb felmondás jelenik meg. A felmondási sablonokat nem szerkesztheted, ha abban változás áll be, akkor azt frissítéssel fogjuk mi megtenni. Ettől függetlenül létrehozhatsz saját sablont is a felmondásokra, de azokat a levélküldésből tudod majd nyomtatni, nem ezzel a menüponttal.

 

 

Csekk nyomtatása

Ezzel a funkcióval csekket nyomtathatsz a szerződésekhez.

A Tetrisk megjeleníti a nyomtatási képet, melyet ellenőrizhetsz. Ha a nyomtatód másképpen van beállítva, akkor a "csekk nyomtatás beállítások" pontban beállíthatod a margókat, hogy pontosan hova kerüljön a szövegfelület a csekken. Ez csak a nyomtatásban látható. Találsz itt egy jelölhető checkbox-ot is, melyhez az "igazítás középre szűkítős tálcához" felirat található. Ez azt jelenti, hogy azokon a nyomtatókon, melyeken az adagolót ahová az A4-es lapot teszed szűkítővel rendelkezik, de a szűkítő nem a nyomtató széléhez szűkíti hanem a közepéhez a berakandó papírt (csekket) akkor ezt a jelölőnégyzetet be lehet "x"-elni és akkor ennek megfelelően tudod kinyomtatni.

 

A kötvény adatokon található fizetési ütem és éves díj alapján a rendszer kiszámolja és felajánlja a nyomtatandó összeget. Természetesen ez az összeg átírható, kitörölhető, javítható manuálisan.

 

Lehetőséged van arra is, hogy a csekk bizonyos részére (ami a Postán marad) úgynevezett közleményt helyezz el. Ezt kiválaszthatod az általunk felkínált lehetőségek közül (kötvényszám, termék, módozat, rögzített gépjárművek esetén a rendszám) de megteheted azt is, hogy manuálisan beírod a kívánt szöveget, például az időszakot.

 

Ezek után a "csekk nyomtatása" gombra kattintva megjelenik a nyomtatási kép. Ha leellenőrizted, akkor behelyezve a csekket a nyomtatóba ki is nyomtathatod. Hogy pontosan hova kell helyeznie a csekket, a "Hogyan tegye be a csekket a nyomtatóba" gombra kattintva meg is nézheted.

 

 

Levél küldése

 

 

Ha nem csoportosan szeretnél levelet küldeni, akkor a legjobb módszer ennek az útnak a választása. Ha pl. intervenciós levelet szeretnél küldeni, akkor arra tökéletesen használható ez az opció, mivel csak egy levelet szeretnél küldeni és csak ennek az egy ügyfélnek.

 

 

Boríték címzés, válaszboríték nyomtatás

 

 

Leveleid elküldéséhez nyomtathatsz borítékokat is. Ezt ebben a menüpontban csak egy ügyfélre, a Levelezés menüpontban akár több ügyfélre egyszerre is megteheted. A boríték címzéséhez meg kell adni az ügyfél levelezési címét az ügyfél adatlapon, különben a címet üresen fogja hagyni. Miután kiválasztottad, hogy borítékot vagy válaszborítékot nyomtatnál, mind a két esetben felajánljuk, hogy válaszd ki a boríték típusát. Ezek után a képernyőn megjelenik a nyomtatandó kép.

 

A nyomtatásnál igyekeztünk minél egyszerűbben kezelni a beállításokat, így ha olyan nyomtatón szeretnéd a borítékot kinyomtatni amin manuálisan be kell állítani azt is, hogy boríték formátumot kezeljen, akkor kérjük ezt a nyomtatódon kezelni szíveskedj.

 

 

Ehhez a kötvényhez tartozó név leválasztása önálló ügyfélnek

 

 

Előfordulhat, hogy felrögzítesz egy ügyfelet akinek van mondjuk 2 lakásbiztosítása például a Generali-nál. Aztán az egyik szerződésnél a felesége szeretné átvenni a szerződő szerepet. Mivel a kötvényszám nem változik, nem kell új ügyfélnek felvinned a Tetrisk-be. Viszont ha átíroda nevet, akkor átíródik mind a két szerződésen mivel egy ügyfél alá tartozik. Ezzel az opcióval elválaszthatod ezt a szerződést az ügyféltől és külön kezeltetheted. Így át tudod vezetni a nevet vagy egyéb adatokat anélkül, hogy ez befolyásolná a többi szerződést.

 

 

Szűrésnek megfelelő összes adat exportálása excelbe (csv)

 

 

A programban lévő adatokat mentheted ki CSV (Excel alapú) táblázatos formába. Amennyiben egy szűrt listát készítettél, akkor csak a szűrt eredményeket, amennyiben nem, úgy a teljes képernyőn lévő állományt exportálhatod ki.

 

A CSV fájl nem tartalmaz:
-formázott szöveget (színeket, megjelöléseket)
-jutalék, dokumentum, esemény, tennivaló hozzárendelt adatokat.
 

Csak azokat a sorokat tartalmazza, ami a LISTÁZÁS menüpontban feltüntetett opciók lehetnek, de azok közül mindet!
 

 

Adatok másolása a vágólapra

 

 

A vágólap funkció lényege, hogy a megjelölt adatokat a rendszer felmásolja a vágólapra és innen egy beillesztés paranccsal (vagy shift+insert vagy ctrl+p) bárhova másolható.

Három oszlopot hoztunk létre, melynek a neve is megváltoztatható, így könnyebb megjegyezni majd, melyik adatok szerint szeretnéd a vágólapozást.

 

Például az "Adatok1" oszlopot elnevezheted mondjuk magánszemély adatok-nak és kijelölheted az összes olyan részt ami a magánszemélyhez tartozik (neme, születési név, születési dátum, stb...)

 

Ezek után ha meghívod jobb egér gombbal a megfelelő kötvényen állva ezt a vágólap funkciót és kiválasztod az elnevezett (példánkban "magánszemély adatok") lehetőséget, akkor ezek felkerülnek a vágólapra és onnan akár egy e-mail-be vagy dokumentumba beilleszthető.

 

Használd ezt a funkciót akkor ha ügyfelének el szeretnéd küldeni az összes olyan adatot amit ellenőriztetni szeretnél vele vagy az alkusz-összekötőnek.

 

 

Eredeti oszlopsorrend
 

 

A programba telepítéskor beleégettünk egy oszlopsorrendet. (ügyfél neve, biztosító társaság, módozat, termék, stb..) Ha átrendezed az oszlopsorrendet és a későbbiekben szeretnéd, hogy újra az alapértelmezett oszlopsorrend legyen, akkor erre kattintva visszarendezi a program az eredeti állapotba. Akkor is ezt kell használnia ha esetlegesen olyan frissítést kap a rendszer, hogy ÚJ oszlop kerül bele. Ilyenkor csak ezután a meghívott opció után láthatod az új oszlopot.


 

 

 

 


KÖSZÖNJÜK, HOGY ÉRDEKEL
 


Minden jog fenntartva - email: info@tetrisk.hu