TETRISK
     

 

 

 

Jelenleg ismert hibaüzenetek és működési problémák
 
 

A számítástechnikában és itt a programozásra gondolunk, sajnos előfordulhat olyan, hogy esetenként hibaüzeneteket kapsz a rendszertől, melyet néha még a programozó sem ért. Ahhoz, hogy ezeket a hibaüzeneteket a későbbiekben kezelni tudjuk, kérjük jelezd nekünk ha nem találtad meg itt a leírását, hogy fejleszthessük ezt a menüpontot is és kijavíthassuk a hibát.
 

A jelenleg ismert hibaüzenetek és megoldásaik a következők:
 


Invalid floating point operation (XLS beolvasásnál)
 

 

Az összerendelésnél olyan adatot próbálsz meg beolvastatni a rendszerrel, ami nem összeférhető. Például dátumot szeretnél beolvastatni a biztosító neve adatmezőbe, vagy a biztosító nevét szeretnéd beolvastatni mondjuk egy szerződés kezdete adatmezőbe. Kérjük ellenőrizd, hogy a beolvasandó adat az XLS fájlodban valóban megfelel-e annak a formaiságnak amit próbálsz. Ha esetleg más program által exportált XLS-t (Brokka, BázisNet, Biztosító saját formátuma) próbálsz beolvastatni, kérjük mentsd el inkább CSV fájl-nak (így elveszít minden formázást) és utána vissza XLS fájlnak, majd így próbáld meg a beolvasást újra.

 

 

Hibás dátum formátum (évforduló, kezdet, stb.. helyes formátum: éééé.hh.nn vagy hh.nn) (XLS beolvasásnál (állománylista, jutaléklista))
 

 

Ha a beolvasásnál olyan hibalistát kapsz, amely a dátumhoz rendelt formátummal kapcsolatos, akkor a gond az, hogy a Windows rendszerben a rövid dátum formátum rosszul van megadva. Ehhez kérjük tedd az alábbiakat:

 

1. Kattints a Vezérlőpult-ra
2. Keresd meg a Dátum és Idő beállítása ikont, kattints rá.
3. Az így feljövő ablakban kattints a Naptárbeállítások módosítására
4. A Rövid dátum részben írd be kézzel, hogy éééé.HH.nn. majd kattints az Alkalmaz gombra.
5. Indítsd újra a rendszert és próbáld meg beolvasni a listát újra.  
 


Daily sending quota exceeded (Levélküldésnél)
 

 

Amit használsz levélküldő szolgáltatás (SMTP) az sajnos korlátozta a napi kiküldhető levelek darabszámát erről a szerverről. Sajnos nem tudod megoldani a problémát, várnod kell következő nap 00:00-ig, hogy újra induljon a napi limit. Gmail esetén úgy tudjuk, hogy ez a napi limit 500 db elküldhető levél, de a használattól is függ. Ez nem Tetrisk probléma, hanem a levélküldő szolgáltatód limitje.
 


Authentication required (Levélküldésnél)
 

 

Gmail-nél előforduló hibaként azonosítottuk eddig, azt jelenti, hogy a kiküldött levelek sokasága miatt a levélküldő szolgáltató (esetünkben a Gmail) azonosítást kér. Mivel nagyon hasonló tartalmú leveleket küldesz ki, ezért ezt a robotjuk SPAM-ként azonosítja és letilt. Ha ezt nem szeretnéd, akkor be kell lépned a szolgáltató web-es felületére és ott azonnal kér egy azonosítást. (általában mobil-telefonszámot kér ami után SMS-ben küldi meg az azonosításhoz szóló jelszót, hogy tényleg tudja, hogy jogosan Te használod a fiókot ilyen "csomagban" történő levélkiküldéshez.) Ezt a hibaüzenetet kaphatod akkor is ha a Tetrisk-ben nem azt a jelszót adtad meg ami a valós. Kérjük ellenőrizd azt is, hogy a Beállítások/E-mail fülön megfelelő adatokat adtál-e meg.
 


Syntax error . [szám_és_szövegkód] (Levélküldésnél)
 

 

Megakad a levélküldés a soron következő ügyfélnél, mert az ügyfél e-mail címe nem lett jól kitöltve (előfordulhat, hogy olyan karaktert tartalmaz az e-mail cím ami nem felelhet meg az e-mail cím követelménynek, pl: "á", "é" betű vagy speciális karakter. Esetleg nincs benne "@" jel, így nem feleltethető meg e-mail címnek. A cím manuális javítása után megoldódik a probléma.
 


Unable to complete network request to host (localhost).Failed to estabilish a connection
 

 

A Firebird adatbázis-kezelő nem fut a gépeden. Ha újratelepítetted a géped és a Tetrisk-et külön meghajtóról (pendrive) használod, akkor a Firebird adatbázis-kezelőt is fel kell telepítened. Ezt egyszerűen úgy tudod megtenni, hogy letöltöd a Tetrisk legfrissebb verzióját és a telepítésnél csak az adatbázis-kezelőt jelölöd be, majd így végzed el a telepítést. Fontos, hogy ilyenkor a programot ne telepítsd fel, csak az adatbázis-kezelőt. Akkor is kaphatsz ilyen hibaüzenetet, ha a géped még nem állt fel teljesen és az előtt indítod el a Tetrisk programot, hogy az adatbázis-kezelő elindult volna. Ilyenkor várni kell egy kicsit és megpróbálni újra. Ha ez sem ad megoldást, akkor ellenőrizd, hogy a Vezérlőpult-ban a Firebird ikon aktív-e. Ha van ilyen ikon, de azt jelzi, hogy nem fut, akkor el kell indítania manuálisan, ha nincs ilyen ikon, akkor pedig fel kell telepíteni ahogy az elején is írtuk, letöltéssel és csak az adatbázis-kezelő telepítésével.

 

A Vezérlőpultban lévő citromsárga-fekete madár alakú ikonra kattintva megnézheted, hogy aktív-e ez a Firebird alkalmazás.


 

Connection closed gracefully (Levélküldésnél)

 


Azt jelenti, hogy a küldésnél egy bizonyos időkorlát miatt vagy egyéb más okból kifolyólag (pl.: kéretlen levélként (spam) értelmezi) az smtp szerver leáll és megtagadja a küldést. Ez a szolgáltató oldaláról érkező hibajegy, ezért ezzel nem tudsz mit kezdeni. Ilyenkor célszerű újra próbálkozni vagy a szolgáltatóval felvenni a kapcsolatot ha nem oldódik meg magától a probléma.

 

 

Try again later, closing connection (MAIL) gsmtp (Levélküldésnél)
 

 

Azt jelenti, hogy a küldésnél egy bizonyos időkorlát miatt  vagy egyéb más okból kifolyólag (pl.: kéretlen levélként (spam) értelmezi) az smtp szerver leáll és megtagadja a küldést. Ez a szolgáltató oldaláról érkező hibajegy, ezért ezzel nem tudunk mit kezdeni. Várni kell egy kicsit (1-2 perc) és folytatni a levélküldést. Mivel szolgáltató függő az e-mail küldés, nem tudunk a hibával mit kezdeni, általában Gmail esetén jön elő ha több mint 80 e-mailt szeretnél egyszerre kiküldeni.

 

 

Conversion error from string "xxxx.xx.xx." (Indításnál vagy szűrésnél)

 

 

A program indításkor megpróbál hozzáférni az adatbázishoz, de előfordulhat, hogy a rendszer még nem állt fel teljesen így amikor indítod a programot az sajnos nem tud az adatbázisban dolgozni.

Megoldás: Kattints az OK gombra, lépj ki a Tetrisk programból és indítsd el újra a programot. Ez a hibaüzenet nem tesz tönkre semmit és ki-be lépéssel megoldódik.

Az is elképzelhető, hogy a hibaüzenet ilyesmi: "conversion error from string "x/x/xxxx x:xx:xx pm". Ilyenkor a gép alapértelemezett idő formátuma nem magyar, hanem például angol vagy más nemzeti formátum. Kérjük állítsd át a dátum/idő formátumot a Windows vezérlőpultjában magyar-ra és indítsd újra a géped.

 

 

Adatbázis visszatöltése nem működik (üres adatok visszatöltése)

 

 

Ha egy már elmentett adatokat (.daz) fájl visszatöltésénél azzal a problémával szembesülsz, hogy a visszatöltés befejeztével üres adatbázist látsz csak, akkor ennek oka, hogy nem rendszergazdaként futtatod a programot. Ennek megoldását itt olvashatod.

 

 

Socket Error # Connection timed out (Levélküldésnél)

 

 

Arra hívja fel a figyelmed, hogy a Windows rendszerben hibás  registry állapotok találhatóak. Ahhoz, hogy a problémát megold, egy úgynevezett scan programmal (több ingyenes program is elérhető erre a neten) le kell ellenőrizned a géped és kijavítani ezeket a hibákat. Ha ezt nem tudod megoldani, akkor kérj segítséget egy rendszergazdától, mert ez Windows probléma. Olyan programot keress ami úgynevezett Registry Optimizer és megbízható, ajánlások útján ellenőrizhető. Nálunk például a CCleaner alkalmazás működik erre a célra, ami ingyenes.

 

 

Socket Error # 11001 Host not found (Levélküldésnél)

 

 

Arra hívja fel a figyelmet, hogy a programban a Fájl/Beállítások/E-mail fülön rosszul adtad meg vagy félregépelted az smtp szerver címét. Kérjük ellenőrizd.

 

 

Hibaüzenet: (kód: 1) (Gmail esetén) (Levélküldésnél)

 

 

A Gmail változtatott biztonsági beállításain és azt preferálja, hogy a saját levelező rendszerét (webes) használd levél küldésére. Attól kezdve, hogy egy úgynevezett 3th Party (nem a Google Inc.) által írt kliensen keresztül szeretnél levelet küldeni, veszélyes üzemnek (nem biztonságos küldésnek) veszi és blokkolja a levélküldést. Erről a rendszerük küld is neked egy e-mailt, melyben az van írva általában, hogy "Bejelentkezési kísérlet megakadályozva". A Gmail-nek szerencsére van egy felülete, ahol be lehet állítani, hogy a jövőben ilyen ne fordulhasson elő. Ehhez a következőket kell tenned:

1. A böngésződben jelentkezz be a saját Gmail fiókodba (www.gmail.com)
 

2. Nyisd meg ezt a weboldalt: https://support.google.com/accounts/answer/6010255

3. Itt kattints a szöveg alsó részében kékkel kiemelt linkre, aminek ez a szövege: „Kevésbé biztonságos alkalmazások”

4. A feljövő "Kevésbé biztonságos alkalmazások" című weboldalon válaszd ki a "Bekapcsolás"-t a lehetőségek közül.

 

Ezután kérjük indítsd újra a Tetrisk rendszert és próbáld meg újra elküldeni a levelet.

 

 

gds32.dll not found (Indításkor)

 

 

Valamilyen okból kifolyólag nem található az adatbázis-kezelő működéséhez szükséges egyik fájl. Elképzelhető, hogy egy víruskereső távolította el, vagy egyéb okból lett törölve a számítógépedről. A probléma orvoslására javasoljuk, hogy indítsd újra a Tetrisk program telepítőjét (TetriskInstall.exe - honlapunkról letöltheti). A kezdőképernyőn vedd ki a pipát a ˝program telepítése˝ elől, de pipáld be az ˝adatbáziskezelő telepítése (Firebird)˝ pontot. Ekkor valószínűleg jelezni fogja a telepítő, hogy az adatbázis-kezelő már telepítve van, de válaszolj igennel arra, hogy ennek ellenére telepíteni kívánod-e azt. Fontos, hogy a ˝program telepítése˝ semmiképpen ne legyen bepipálva, mert az felülírja az adatbázist egy üressel! A sikeres adatbázis-kezelő újratelepítése után már működni fog a program.

 

 

A dokumentumhoz nincs program hozzárendelve, a dokumentum megnyitása nem sikerült (Csatolt dokumentumok megnyitása esetén)

 

 

Azt jelenti, hogy a rendszer a Windows-ban definiált alapértelmezett programmal próbálja megnyitni a kívánt fájlt. Ha a Windows-ban nincs alapértelmezettként ehhez a kiterjesztéshez program rendelve, akkor be kell állítanod. A legtöbbször egy .pdf fájl megnyitásánál előjövő problémaként azonosítottuk, ennek megoldása, hogy feltelepíted a gépedre a legújabb Acrobat Reader programot és a telepítője be fogja állítani alapértelmezettnek. Ezek után működni fog a rendszer. A másik módja a társításnak, ha a Vezérlőpult -> Mappa beállításai -> Fájltípusok lehetőségnél kitallózod a megfelelő fájlkiterjesztést és a módosítás gombot megnyomva, hozzárendeled a megfelelő megjelenítő programot. Ezt viszont csak gyakorlottabb felhasználóknak javasoljuk. Ha nem tudod megtenni vagy nem működik az első megoldás (mely szerint feltelepíted újra a kívánt fájltípushoz a megjelenítő programot) akkor kérd ki szakember segítségét, mert ez a számítógéped beállítási problémája.

 

 

A Windows SmartScreen megakadályozta egy fel nem ismert alkalmazás telepítését

 

 

Amennyiben Windows 8 vagy magasabb operációs rendszert használsz, a számítógéped jelezni fogja, hogy szerinte a Tetrisk nem biztonságos fájl, ezért megakadályozta a telepítést. Természetesen ez egy Windows hibaüzenet, szó sincs arról, hogy bármiben is veszélyeztetné a rendszered. Kérjük a telepítéshez ilyenkor kattints a "További információ" lehetőségre.

 

Ezek után a "Futtatás mindenképpen" ikonra, mely után a Tetrisk telepítése befejeződik.

 

 

TetriskInstall.exe kártevő miatt blokkolva

 

Előfordulhat, hogy a rendszereden olyan vírusírtó vagy kéretlen támadó (malware) felismerő program fut, amelyik leellenőrzi futtatás előtt a Tetrisk telepítő fájlját. Sajnos többször is előfordulhat, hogy ezek a programok a benne lévő hasonló kód miatt kéretlen vagy vírusos támadónak ismerik fel egyes telepítőket. Ezt észleltük a Tetrisk esetében is, mert ugyan azt az eljárást alkalmazzuk amit a WinRAR rendszer. Sajnos ezt például a Malwarebytes vírusírtó rendszere tévesen ismeri fel. Ilyen probléma nincs ha Eset vagy Norton, esetleg a beépített Windows Defender szolgáltatást használod. Kérjük, hogy ha ilyen problémát észlelsz, a telepítés idejére kapcsold ki az ellenőrzőprogramot, majd amikor a telepítés befejeződött, kapcsold vissza. Ilyen esetben ha a fájl valóban vírusos lenne, a vírusírtód azonnal eltávolítaná a Tetrisk indító alkalmazást, de ezt nem fogja tenni.

 

 

InterBase library gds32.dll not found in the path (Indításkor)


Az adott számítógépre nincs vagy hiányosan van telepítve a Tetrisk által használt adatbázis-kezelő. Ennek a hibának a korrigálásához le kell töltened a legfrissebb Tetrisk telepítőt a honlapunkról és elindítva csak az adatbázis-kezelő alkalmazást megjelölve feltelepíteni.

 

 

Failed to set calendar date or time (Jutalékidőszak átírásakor)

 

 

Amikor a programban egy szerződéshez jutalékot olvasol be, akkor a rendszer a beolvasás során nem ellenőrzi az időszakok helyességét. Ha viszont beolvastad és párosítottad a jutaléktételt, akkor elkezdjük leellenőrizni. Ha egy jutalék időszakát manuálisan átírtad és rögzítetted, akkor a program automatikusan végez egy ellenőrzést a többi időszakhoz képest, hogy behelyettesítse a megfelelő helyre az így átvezetett időszakot. Előfordulhat olyan eset, hogy az általad excel listából korábban beolvasott jutalék időszaka nem felel meg az előírásoknak, például olyan időszakot fed le, mint mondjuk 2020.05.01 - 1899.01.01. Ez matematikailag nem helyes időszak, ezért ezt nem tudja a Windows rendszer kezelni és hibát jelez. Ilyenkor adódik a fent nevezett hibaüzenet, mert nem tudja beállítani az időt erre a dátumra. Ilyenkor ki kell lépni a szerződésből, majd újra visszatérni és megoldódik a probléma.

 

 

A Tetrisk hibát észlelt, ezért leáll (Indításkor)

 

 

"A Tetrisk hibát észlelt, ezért leállt" üzenetet a Windows írja ki. A hiba bármi lehet, de 90%, hogy nem fut a Firebird adatbáziskezelő program, vagy megsérült a Tetrisk.exe fájl. Ez utóbbi pendrive-on történő használat esetén különösen esélyes.

Kérjük nézd meg a Vezérlőpultba, hogy telepítve van-e a Firebird program és az fut-e (ha nem fut, akkor egy piros áthúzott kör jelöli az ikonon).

 

Ha a Firebird telepítve van és működik is, akkor nagy valószínűséggel megsérült a programod. Ilyenkor telepítsd fel újra a rendszert honlapunkról és az utolsó mentés fájlt amit a régi verzióban készítettél (vagy automatikus mentést) töltsd vissza. Persze ezzel azért legyél körültekintő, előtte a régi Tetrisk teljes tartalmáról készíts egy biztonsági másolatot.

 

Ha a Firebird nincs telepítve a rendszerre, akkor ezt egyszerűen úgy tudod megtenni, hogy letöltöd a Tetrisk legfrissebb verzióját és a telepítésnél csak az adatbázis-kezelőt jelölöd be mint telepítendő komponens, majd így végzed el a telepítést.

 

 

Dokumentumok mappa nem található a felhő szinkronizációs mappában (Felhő szolgáltatás esetén)

 

Ez a hibaüzenet két esetben valósulhat meg. Az egyik eset, amikor olyan számítógépen futtatod a Tetrisk programot, ami számítógépen nincs telepítve felhő szolgáltatás, viszont a Tetrisk-be már ez előtt be lett állítva, hogy felhővel szeretnéd használni. Ilyenkor telepítened kell a felhő szolgáltatást és újra indítania a géped.

 

A másik eset, amikor frissen telepítetted a felhő szolgáltatást (Google Drive, OneDrive) és elindítottad a Tetrisk programot. Ilyenkor nem tudjuk ledetektálni a frissen telepített szolgáltatás elérési útját, ezért nincs más teendőd, mint újra indítania a számítógéped. Az újraindítás után a Tetrisk is fel fogja ismerni az újra telepített felhő elérési útvonalát.

 

 

Egy létező v2.1 Adatbázisszerver már fut. A folytatás előtt Önnek be kell zárnia a futó alkalmazást

 

A telepítő program indulásakor az "[ ] adatbázis-kezelő telepítése (Firebird 2.1)" szöveg elöl kérjük vedd ki a pipát, mivel az adatbázis-kezelő már telepítve van a számítógépedre az üzenet alapján. Ezt követően a Tetrisk programnak gond nélkül települnie kell.

 

Cannot create file "...\Tetrisk.exe". A hozzáférés megtagadva

 

A telepítőt nem rendszergazdai jogokkal indítottad el. Erre a megoldás, hogy a telepítő fájlra állj rá az egérrel, ott nyomd meg a jobb egér gombot. Erre feljön egy menü, melyben válaszd a "Futtatás rendszergazdaként" opciót. Ezt követően a Tetrisk programnak gond nélkül települnie kell.

 

Failed to set data for "DisplayIcon"

 

A telepítőt nem tudta létrehozni az indítási ikont az asztalon. Ilyen esetben zárd be a telepítőt és a program indító ikonját keresd meg manuálisan. Ez nem probléma, nem tudjuk pontosan miért blokkolta a rendszered az ikon létrehozását. Ezt általában pendrive-ra vagy külső adathordozóra való telepítéskor észleltük, de nem befolyásol programműködést.



 

 

 


KÖSZÖNJÜK, HOGY ÉRDEKEL
 


Minden jog fenntartva - email: info@tetrisk.hu